חדשות בארץ

סקר ליום השואה הבינלאומי: 79% סבורים כי אירועי הטבח מוכיחים שהעולם שכח את הלקח

מוזיאון השואה "בית העדות" ערך סקר מיוחד לרגל יום השואה הבינלאומי, שיתקיים בתחילת השבוע הבא. מרבית הציבור הישראלי סבור כי "נעשתה לנו שואה בארצנו"

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

יום השואה הבינלאומי ייחול בתחילת השבוע הבא והיום (חמישי) פרסם מוזיאון השואה "בית העדות" סקר מיוחד.

על פי הנתונים שהוצגו, מרבית הציבור הישראלי סבור כי "נעשתה לנו שואה בארצנו". כ-80% מהמשיבים לשאלות הסקר ציינו כי ליום השואה הבינלאומי, בשנה הנוכחית, ישנה חשיבות מיוחדת מתמיד; 79% סבורים כי אירועי הטבח בשמחת תורה מוכיחים כי העולם שכח את לקחי השואה. עם זאת, 23% מהציבור סבורים כי ההשוואה בין אירועי הטבח לשואה הינה בגדר "זילות השואה".

כאשר בוחנים את העמדות מבחינה מגדרית, רואים כי בקרב נשים התחושה כי נעשתה שואה בארצנו גבוהה הרבה יותר (74%) מאשר התחושה בקרב הגברים (55%). בקרב הציבור החרדי, 56% רואים ביום זה כיום בעל חשיבות מיוחדת.

עורכי הסקר ציינו כי לאורך השנים יום השואה הבינלאומי היה אירוע בעל חשיבות פחותה בעיני הציבור הישראלי, אולם נראה שהמלחמה והאירוע שקדם לה, ועליית האנטישמיות שהגיעו בעקבותיה, יצרו בקרב הציבור הישראלי התייחסות מיוחדת כלפי יום השואה הבינלאומי השנה.

במענה לשאלה האם החשיבות בהנחלת זיכרון השואה גדלה אחרי האירוע בשמחת תורה ישנה חלוקה שיוונית יחסית בקרב המשיבים. רוב קטן סבור כי החשיבות נותרה כפי שהייתה, וזאת לעומת 44% אשר סבורים כי מעתה החשיבות גדולה יותר.

רחל רוזנמן עפר, מנכ"לית מוזיאון השואה בית העדות בניר גלים: "תובנות הסקר מראות לנו שחלק נכבד מהציבור הישראלי חש שנעשתה שואה ביום בו פרצה המלחמה. אני חושבת שתוצאות הסקר חשובות להבנת תפיסות הציבור את האירועים ודורשות ממכוני השואה בארץ התייחסות מיוחדת והתאמות, מעתה והלאה, בהנחלת זיכרון השואה".

תגיות:יום השואה הבינלאומימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה