חדשות בארץ

הותקף "שדה התעופה האיראני" בלבנון, צה"ל מכחיש שתקף מתקן אונר"א בעזה

שדה התעופה, שהוקם כסיוע לחיזבאללה, נחשף בקיץ האחרון בתדרוך של שר הביטחון יואב גלנט. הפלסטינים טענו כי צה"ל תקף מתקן בו שהו פליטים בעזה והרג 12 בני אדם

ירי צה"ל לעבר דרום לבנון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ירי צה"ל לעבר דרום לבנון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

דובר צה"ל עדכן הערב (חמישי) שחיל האוויר ביצע מספר תקיפות בדרום לבנון, בתגובה לירי נגד יישובים ומוצבים בגבול הצפון וכן בתגובה לניסיון חיזבאללה לפגוע במערכת הגנה של כיפת ברזל בצפון, ובאתרים מבצעיים של חיל האוויר. אחת התקיפות בדרום לבנון כוונה לשדה התעופה שנבנה על ידי האיראנים, כסיוע לחיזבאללה, ומרוחק רק 20 קילומטרים מגבול ישראל.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צור ובמע׳ירה שבשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. באחד האתרים נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל. מוקדם יותר היום שתי מטרות אוויריות עוינות של ארגון הטרור חיזבאללה נפלו סמוך לכפר בלום. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי ובמרגמות במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון".

שדה התעופה, בסמוך לכפר קלעת ג'אבור, נחשף בתדרוך לכתבים שהעביר בספטמבר האחרון שר הביטחון יואב גלנט. השר הראה כיצד מתנוססים דגלי איראן מעל מסלולי הטיסה ואמר אז כי "האדמה לבנונית, השליטה איראנית, היעד – ישראל". שדה התעופה שימש בעיקר להפעלת מל"טים גדולים - חלקם עם כלי נשק הבנויים מתרשים איראני.

הצנחנים פועלים בלב חאן יונס

לוחמי חטיבת הצנחנים הרחיבו היום את לחימתם ופועלים בשכונת 'אל עמל' במערב חאן יונס. על פי צה"ל, הלוחמים נתקלו במחבלים וחיסלו אותם מטווח קרוב, פשטו על תשתיות טרור, איתרו והשמידו אמצעי לחימה, מרגמות ורקטות.

במהלך פשיטה של כוחות החטיבה על אתרים צבאיים של חמאס, איתרו הלוחמים עשרות נשקים מסוג קלאצ׳ניקוב, רימוני רסס, מטעני הטלה של רחפן ופצצות מרגמה. הכוחות נתקלו בשלושה מחבלים במבנה שירו לעבר הכוח. הלוחמים השיבו בירי מדויק לעבר המחבלים, שניים מהם חוסלו והשלישי נפגע וברח אל תוך מבנה. הלוחמים העלו רחפן כדי לסרוק את המבנה אליו ברח המחבל, זיהו אותו פותח בירי לעבר הרחפן וחיסלו אותו.

הפלסטינים ניסו לשייך לצה"ל תקיפה במבנה של אונר"א בעזה

בצה"ל התייחסו הערב לדיווחים על פגיעה במתקן סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים (אונר"א) בחאן יונס, שבה נטען כי נהרגו 12 בני אדם. דובר צה"ל מסר כי "לאחר בדיקה במערכות המבצעיות, נשללה האפשרות שהאירוע נגרם מתקיפה אווירית או מאש ארטילרית של כוחות צה"ל". דובר צה"ל הוסיף כי "במקביל, מתקיימת בדיקה מעמיקה של פעילות הכוחות הקרקעיים באזור המתקן. צה"ל בוחן את האפשרות שהפגיעה נגרמה כתוצאה מירי חמאס".

תגיות:עזהלבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה