חדשות בארץ

צה"ל: "הקירבה אל השבויים הישראליים הצילה את חייו של סינוואר יותר מפעם אחת"

התקשורת האמריקנית דיווחה כי על פי ההערכות יחיא סינוואר נע בתוך רשת המנהרות, אך לא נשללת האפשרות שנמלט מעזה, דרך מצרים, אל מדינה שלישית. שר הביטחון יואב גלנט: "החמאס קורס אל תוך המנהרות של עצמו"

פיר מנהרה שנחשף בעזה (צילום: דובר צה"ל)פיר מנהרה שנחשף בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

רשת NBC דיווחה היום (חמישי) כי לפי ההערכה בישראל, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נמצא בתנועה בתוך רשת מנהרות סבוכה ברצועה, ומשנה מיקומים על מנת למנוע מצה"ל ללכוד אותו. עם זאת, בישראל לא שוללים את האפשרות שהוא נמלט למצרים באמצעות מנהרה, ומשם יצא למדינה שלישית בה הוא מסתתר.

עוד הוסיפו ברשת חדשות האמריקנית כי אם סינוואר עדיין בעזה הרי שהגיוני שהוא מוגן על ידי חטופים, המוחזקים בתאי כליאה שמצויים לאורך המנהרות, ועל ידי מחבלי חמאס. דובר צה"ל לתקשורת הזרה, סא"ל יונתן קונריקוס, אמר לכתב הרשת כי "הקירבה אל השבויים הישראליים הצילה את חייו של סינוואר יותר מפעם אחת".

כזכור, חטופים שחזרו מהשבי סיפרו כי מנהיג חמאס ברצועה פגש בהם תקופה קצרה לאחר שנחטפו לעזה, ושוחח עימם. בנוסף, צה"ל איתר מנהרה ובה כלובים בהם על פי ההערכות הוחזקו חטופים בעומק חאן יונס.

גורם ישראלי לשעבר מסר לערוץ כי באשר לעסקה שתכלול את סיום את המלחמה ו"הגליית" בכירי חמאס, הרי שבישראל קיים חשש שאם סינוואר יחיה בחו"ל ויפקח על המנהיגים הנותרים של חמאס בעזה, הרי שהארגון יראה בזה ניצחון במלחמה.

שר הביטחון גלנט ללוחמי יהל"ם: "חמאס קורס אל תוך המנהרות שחפר לעצמו"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום ביחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית, הפועלת לחקר ולהשמדת תוואי התת-קרקע ומוקדי הטרור ברצועת עזה. בסיום הביקור אמר גלנט ללוחמים: "חמאס חפר מנהרות כדי להשתמש בהן נגדנו בכל מיני שיטות. בפועל החמאס קורס אל תוך המנהרות של עצמו שהוא חפר בעמל רב. כל מקום שהוא חשב שיהיה מלכודת עבור חיילי צה"ל הופך להיות אזור שבו אנחנו מכים אותו, בהרבה מאוד שיטות. מי שהרג וחטף את אזרחינו, אנחנו נוריד לו את הראש, לכולם. אין חוכמות, עד הסוף, מכים את כולם, כל מי שאתם פוגשים, כל מחבל חמאס מחסלים אותו, מי שנכנע לוקחים אותו ואנחנו ממשיכים, לא נצליח לפגוע בכולם, אבל נגיע למצב שאנחנו נפרק את הארגון הזה, הוא לא ישלוט בעזה, לא יהיה לו כוח צבאי".

תגיות:יואב גלנטיחיא סינווארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה