חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: מדינות העולם נגד אונר"א, התקדמות בעסקה להשבת חטופים

צה"ל חיסל יותר מ-100 מחבלים בחאן יונס, מדינות העולם נגד אונר"א וסרטון חדש של שלוש חטופות. סיכום חדשות השבת

אא

התקדמות בעסקה להשבת חטופים:  ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר כי "הנשיא ביידן שוחח עם אמיר קטאר ונשיא מצרים כדי לקדם שחרור חטופים". עוד ציין קירבי: "אנו עושים כל מה שאפשר, מלאים בתקווה, אך לא מצפים לתוצאות מיידיות".

גם אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם, הודיע שיש מגעים חדשים לעסקת שחרור החטופים. "אני מבין מה אתם עושים פה", אמר למשפחות החטופים, "אילו הייתי במקומכם, הייתי נוהג כך גם. המחשבה על לא לדעת מה קורה לבני משפחה היא בלתי נסבלת".

טרור פסיכולוגי: חמאס פרסם סרטון חדש בו נראות שלוש חטופות: קרינה ארייב (19), דורון שטיינברכר (30) ודניאלה גלבוע (19). הן מדברות בסרטון על "107 ימים בשבי", מה שאומר שייתכן והסרטון צולם לפני כשבוע. בתגובה לסרטון אמרה ימית אשכנזי, אחותה של דורון שטיינברכר: "רואים אותה חיה, אבל העיניים שלה אומרות הכל".

הפגנות לשחרור החטופים: עשרות בני אדם מפגינים מטעם המטה למשפחות החטופים מחוץ לביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה. במטה המשפחות טענו כי הורחקו היום, ואף התריעו: "אם לא תתאפשר כניסת משפחות החטופים לאזור ביתו של ראש הממשלה, נקיים בשבוע הבא את העצרת המרכזית בהשתתפות עשרות אלפי אזרחים בסמוך לביתו של ראש הממשלה בקיסריה".

אזעקות בצפון ובדרום: במהלך היום זוהו על ידי צה"ל מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לצפון הארץ, כולל כטב"מים שחדרו לשטחי הארץ. בעקבות כך נשמעו אזעקות ביישובים שונים בצפון, וכן נשמעו אזעקות ביישובים בעוטף עזה. זוהו נפילות בשטחים פתוחים.

יותר מ-100 מחבלים חוסלו בחאן יונס: דובר צה"ל מסר כי חוסלו השבוע יותר מ-100 מחבלים בחאן יונס, ובנוסף השמידו הלוחמים תשתיות טרור ואיתרו אמצעי אמל"ח רבים. לוחמי אגוז פשטו על ביתו של "אחד ממקורבי יחיא סינוואר" ואיתרו שם נשקים.

העזתיים מפגינים "להפיל את החמאס": מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם תיעוד, בו נראים המוני עזתים שמתפנים מחאן יונס תוך כדי קריאה: "העם רוצה להפיל את חמאס". לדבריו, בימים האחרונים נראית יותר ויותר ביקורת פומבית של תושבי עזה נגד חמאס.

שיחות בין נשיא מצרים לנשיא ארה"ב:  נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי על המלחמה ברצועת עזה. הם דנו באפשרויות להגיע להפסקת אש, ונשיא מצרים הודיע כי מדינתו תמשיך במאמצי הסיוע שהיא מעניקה לתושבי עזה.

מדינות הודיעו על הקפאת כספים לאונר"א: מדינות רבות יצאו בהצהרה על כך שהן מקפיאות העברת כספי סיוע לאונר"א, לאחר שפתחה בחקירה בנוגע לכמה מעובדיה שייתכן והיו מעורבים במתקפת הפתע נגד ישראל. בין המדינות שהצהירו על ההקפאה נמנות ארה"ב, בריטניה, קנדה, פינלנד, אוסטריה ואיטליה. "אנו מזועזעים מהטענות, ומפסיקים כל מימון עתידי של אונר"א", נכתב בהצהרת החוץ הבריטי.

תגובת מזכ"ל אש"ף:  בתגובה להצהרת המדינות על עצירת הסיוע הכספי לאונר"א, הודיע מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח', כי "החלטה זו טומנת סיכונים פוליטיים והומניטריים. אני קורא למדינות לחזור בהן מיד מהחלטתן".

סגן מזכ"ל חיזבאללה בהתייחסות למלחמה: סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, התייחס למלחמה ברצועת עזה וטען: "אם המלחמה בעזה לא תיפסק, היא לא תוכל להיפסק גם בלבנון". הוא גם הסביר: "אנחנו שואפים להקל על הלבנונים, כדי שיוכלו להמשיך את חייהם".

בתימן דיווחו על מתקפה נוספת של ארה"ב ובריטניה: בתימן דווח על כך שגם בשבת זו נראו תקיפות של ארה"ב ובריטניה מן האוויר באזור נמל ראס עיסא. במקביל, הודיע צבא ארה"ב כי השמיד טיל של החות'ים שכוון אל הים האדום והיה מוכן לשיגור.

3 פצועים בתאונת דרכים: בתאונת דרכים בסמוך לחולון נפצעו שלושה בני אדם ופונו לבית החולים איכילוב. אחת מהם צעירה כבת 25 שנפצעה באורח קשה, והאחרים - שני צעירים כבני 23 שנפצעו באורח בינוני.

שבת גשומה:שבת חורפית וגשומה נראתה בכל רחבי הארץ. שלג ירד בחרמון, ומהאתר נמסר כי נערמו במפלס האחרון כ-20 סנטימטרים של שלג. ההערכה היא כי במפלס העליון נערמו כ-50 סנטימטרים. "האתר סגור, והציבור מתבקש לא להגיע לאזור", נמסר מטעם האתר.

התחזית: במהלך הלילה יהיה מעונן וקר, עם היתכנות לגשמים ולשיטפונות. ביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד מעונן וקר מן הרגיל לעונה. גם ביום שני ושלישי ימשיך להיות קר מן הרגיל, עם גשמים מלווים בסופות רעמים, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. קיים חשש להצפות בערי מישור החוף והשפלה. שלג ימשיך לרדת בחרמון.

תגיות:מלחמהחטופיםחאן יונססיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה