חדשות בארץ

דיווח: "האינטרס המרכזי של סינוואר הוא הישרדותו האישית"

לפי דיווחים בהם צוטטו בכירים ישראלים, מנהיג חמאס נמצא בעומק מנהרות ח'אן יונס. בכיר ישראלי חושף: "סינוואר הסתתר באזור הכלובים של החטופים במנהרות"

(צילום: Attia Muhammed / Flash90)(צילום: Attia Muhammed / Flash90)
אא

מאז החלה המלחמה מנסה צה"ל לתפוס את מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. התחושה היא שצה"ל מתקרב למחבואו, אבל בכל פעם שהוא מאתר מנהרה נוספת שבה שהו חטופים, שאת חלקם סינוואר ראה, הוא נמלט למקום אחר.

לדברי גורמים ישראליים ששוחחו עם רשת NBC בסוף השבוע, מי שתכנן ופיקח על הטבח הסתתר באזור הכלובים שאותרו בידי צה"ל ובהם הוחזקו חטופים מתחת לאדמה בעומק ח'אן יונס. ההערכה היא שעם סינוואר שהו גם מנהיגים נוספים של חמאס. 

אותם גורמים סיפרו כי סביר להניח שמנהיג חמאס הקיף עצמו בחטופים ובלוחמים מטעם חמאס מהדרג הנמוך, מה ששימש עבורו כמגן אנושי. "סביר להניח שסינוואר והנהגת חמאס היו קרובים למקום שבו הוחזקו החטופים האלו - ואז כולם המשיכו משם", צוטט סא"ל במילואים יונתן קונריקוס, ששימש בעבר כדובר צה"ל לתקשורת הזרה וכיום מכהן כעמית בכיר ב"קרן להגנה על דמוקרטיות" שבוושינגטון.

לפי הדיווח, בו צוטטו גורמים בצה"ל בהווה ובעבר, המאמצים של חמאס בשמירה על התקשורת בין סינוואר למנהיגיו הפוליטיים בדוחא, לא זוהו על ידי ישראל והם עברו מתחת לרדאר הישראלי גם במהלך הפסקת האש, שבה שוחררו כ-100 חטופים וחטופות.

הם מספרים כי סינוואר נשאר בתנועה מתמדת ושינה את מיקומו מספר פעמים כדי להימנע מגילוי. לדברי שני בכירים ישראלים לשעבר, לסינוואר שלושה אינטרסים: הישרדותו האישית, ההמשכיות הארגונית של ארגון הטרור וההנהגה העתידית שלו בעזה. "הם ביצעו את הטבח כצעד לעבר המטרה שלהם. סינוואר עדיין מקווה לשרוד".

בכיר מדיני בחמאס סיפר כי הארגון מנסה להגן על סינוואר ושאר הבכירים בכל הכוח. "אני חושב שזו זכותה של כל הנהגה או כל תנועת התנגדות. אני בטוח שזה אותו דבר בכל מדינה", הוא אמר.

דיווח שהתפרסם בשבוע שעבר בעיתון סעודי חושף את הדרך של סינוואר לתקשר עם ראשי חמאס. לפי הדיווח בעיתון א-שארק אל-אוסט, שיוצא לאור בלונדון, נחשפה מערכת תקשורת סודית דרכה מצליחות זרועות חמאס – צבאית, מדינית וגם זו שמעבר לים להחליף מסרים במשך 3 חודשים.

כדי להבטיח שמידע לא ידלוף החוצה, דרושה הצפנה למערכות התקשורת של חמאס. לכן, הנהגת חמאס משתמשת בשיטה ישנה ופרימיטיבית - מסרים כתובים. בדיווח הסעודי נטען שישראל מודעת למערכת הזאת ובעבר ניסתה לפרוץ אליה מספר פעמים ואף לפגוע בה. לכן, חמאס השתמש בהמשך בתקשורת פנימית פרטית כדי ליצור קשר עם ראשי הג'יהאד האיסלאמי.

תגיות:יחיא סינווארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה