חדשות בארץ

דרום אפריקה תבעה את ישראל? אל על לא תטוס לשם יותר

לאחר הטענות לרצח עם ולהפסקת הלחימה ברצועה, שלא התקבלו על ידי בית הדין הבינלאומי, הישראלים מצביעים ברגליים ואל על החליטה על ביטול כל הטיסות ליוהנסבורג החל מחודש מרץ

(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

חברת אל על הודיעה כי היא תפסיק לטוס לדרום אפריקה. ההחלטה מגיעה על רקע התביעה שהגישה דרום אפריקה כנגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג בטענה למה שהיא מכנה "רצח עם". ההחלטה תיכנס לתוקף בסוף מרץ והחל ממועד זה החברה לא תטוס יותר ליוהנסבורג.

ההחלטה מגיעה גם על רקע מיעוט נוסעים. מדובר במחאה שקטה של הישראלים, שהחליטו להצביע ברגליים ולהימנע מטיסות ליעד הזה. גורם בחברה אמר לאתר וואלה כי "נוכח המצב הבטחוני ונוכח התביעה בהאג, הישראלים לא רוצים לטוס לדרום אפריקה ומעדיפים יעדים חדשים, כמו טוקיו, ארה"ב ותאילנד. אנו רואים את זה בחוסר הזמנות ובביטולים בצורה דרסטית".
מאל על נמסר בתגובה: "בעקבות המצב הביטחוני הנוכחי נרשמת ירידה משמעותית בביקושים בקרב הנוסעים הישראלים ליעדים שונים, ביניהם יוהנסבורג שבדרום אפריקה. החל מסוף חודש מרץ 2024, חברת אל על תשהה את פעילותה בקו יוהנסבורג-ת"א, וזאת על מנת להתאים את תמהיל היעדים לביקושים. כלל הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו, יעודכנו על כך ויתאפשרו מספר חלופות שהנוסעים יוכלו לבחור ביניהן. השהיית הקו ליוהנסבורג תאפשר הרחבת פעילות ליעדים הקיימים, לצד בחינת אפשרויות ליעדים חדשים".

כזכור, במסגרת פסק הדין שניתן בשישי הכריעו השופטים בהאג כי אין להוציא צו להפסקה המלחמה בעזה, אך הגבילו את יכולת התמרון של צה"ל בתוך הרצועה. בית הדין לא חייב את המדינה לעצור את הלחימה אך קרא להגדיל את הסיוע ההומניטרי לאזור הרצועה.

במהלך הדיון אמרה נשיאת בית הדין, ג'ואן דונהיו: "ישראל טענה כי האשמה לרצח עם אינה מבוססת משפטית וראייתית וקבעה שבית הדין דוחה את בקשת ישראל לדחות את התביעה של דרא"פ". יחד עם זאת היא הוסיפה: "חמאס ביצע פעולה צבאית ורצח מאות ישראלים ופצע אלפים, וכן לקח מאות בני ערובה. בעקבות המתקפה של חמאס, ישראל יצאה למבצע צבאי שפגע ברבים ובית הדין מודאג מאיבוד חיי אדם. דרום אפריקה וישראל חתומות על האמנה למניעת רצח עם והן מחויבות לפעול לפיו". מאוחר יותר, כאמור, בית הדין ששמע את דברי ההגנה החליט שלא למנוע מישראל להילחם בעזה.

תגיות:אל עלדרום אפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה