חדשות בארץ

האם ישראל וחמאס בדרך לעסקת חטופים? "זה מתקרב"

ראשי המודיעין של ישראל, ארה"ב וקטאר ידונו היום בעסקת חטופים חדשה - הפסקה של הלחימה למספר חודשים תמורת שחרור החטופים. מה חמאס דורש, ומה הסיכויים לעסקה לפי האמריקאים?

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ישלח את ראש ה-CIA וויליאן ג'יי ברנס לפגישה מכריעה שבה עשויה להתקבל החלטה על עסקה עתידית בין ישראל לחמאס – שחרור החטופים תמורת הפסקת הלחימה לזמן קצוב. לפי דווח בוושינגטון פוסט, ברנס ימריא לאירופה, ככל הנראה לפריז, וייפגש עם ראש המוסד דוד ברנע, כשאליו יצטרפו ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבדול רחמן אל תאני, וראש המודיעין המצרי – עבאס כאמל.

על פי דיווח נוסף בוול סטריט ג'ורנל, התוכנית תכלול הפסקת אש שתימשך 4 חודשים, זאת בתמורה לשחרור כל החטופים שנותרו בשבי החמאס. לפי הניו יורק טיימס, הצדדים אכן קרובים לעסקה, והיא עשויה להיחתם תוך שבועיים מהיום.

חלק מפרטי ההצעה כבר דלפו לתקשורת הזרה. ראשי המודיעין קוראים להפסקה ראשונית של שישה שבועות כדי לאפשר שחרור של ילדים, נשים וקשישים שזקוקים לטיפול רפואי. בתמורה לכך, ישראל תשחרר אסירים פלסטינים רבים ותגביר את זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה.

גורמים במצרים מסרו כי בשלבים הבאים חמאס ישחרר את החיילות הישראליות ולאחר מכן חיילים וגופות. חמאס יקבל ערבויות לכך שבמהלך הפסקת האש יושג הסכם שיוביל לסיום המלחמה. ישראל וחמאס טרם שחררו הודעה בנושא, אך דווח שהם עשויים להסכים לעסקה שתוביל להפסקת אש תמורת חטופים.

עוד לפי הניו יורק טיימס, הצדדים נמצאים במשא ומתן מתקדם לסיום העסקה וככל הידוע נכתבה טיוטה להסכם שלוקחת בחשבון של דרישות שני הצדדים. השיחות בפריז יחלו היום והמטרה היא לסיים את הסאגה בתוך כשבועיים.

גורמים אמריקנים צוטטו כי "ההסכם נמצא בהישג יד". עוד דווח באותו עיתון, שההסכם יכלול השהיית המלחמה למשך כחודשיים תמורת שחרור החטופים.

תגיות:חטופיםחמאסעסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה