אמונה

למה ה' לא ממלא את בקשתי? אולי כי יש לו משהו טוב יותר לתת לך

אם היה יודע המבקש כי כל הנהגתו של הבורא יתברך עם האדם היא לטובתו המוחלטת בלבד, או אז היה מתבונן היטב היכן הטוב במה שלא קיבל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הבורא יתברך יודע בדיוק אלו דברים טובים לנו, ואלו אינם טובים. הבנתו של הבורא יתברך היא מעמיקה ביותר, שהרי הוא מכיר אותנו, מהרגע שנוצרנו ועד עתה. ואף על פי שהרבה פעמים אנחנו לא מבינים מהו הטוב במה שעובר עלינו – כבר לימד אותנו רבי עקיבא, "לעולם ירגיל עצמו לומר כל מאי דעביד רחמנא לטב עביד", ומאמר זה נפסק להלכה (שו"ע ס' רל' סעיף ר'), לעולם יהיה אדם רגיל לומר "כל מה שהשם עושה לטובה הוא עושה". במילה "כל" נכללים כל מצבי החיים.

כמו הילד הקטן שמבקש ממתק מסוים, ואמו יודעת שממתק זה יזיק לילד, ומסרבת לתת לו. הקטן בוכה בקול גדול, ולא מבין למה אמא לא נותנת לו. ובאמת, זה לטובת הילד, רק שעדיין אין לו יכולת להבין מה טוב עבורו ומה לא. כך גם יהודי שמבקש מהבורא דבר מסוים, והקב"ה מסרב למלא את משאלותיו לעת עתה. היהודי שואל מדוע השם יתברך לא שומע את תפילתי וממלא בקשתי? אם היה יודע המבקש כי כל הנהגתו של הבורא יתברך עם האדם היא לטובתו המוחלטת בלבד, או אז היה מתבונן היטב היכן הטוב במה שלא קיבל את מבוקשו, ואז היה מקבל את הדברים באהבה .

מקרה שקרה איתי, הביא אותי להבנה שדעתי קצרה מכדי להבין את הנהגתו של הבורא עמי. ומעשה שהיה כך היה: לפני כחמש שנים חיפשתי מקום בשכירות, כדי שנוכל לפתוח בו בית כנסת ובית מדרש לכבוד השם יתברך. במהלך החיפושים מצאתי שטח בגודל של שמונים מטרים רבועים, שמתאים להכיל בתוכו את מבוקשי. לאחר דין ודברים עם בעל השטח, הגענו להסכמה על הסכום שישולם, וכן על כל פרטי הבנייה, והדברים כבר הועברו לעורכי הדין, כדי שיכינו חוזה מתאים. לפתע, באותו ערב,התקשרה אלי רעייתו של בעל השטח, הודיעה בקול ברור ורם שההסכם בינינו מבוטל – וניתקה את השיחה ללא כל הסבר מדוע. באותו רגע נשאתי עיני למרומים ואמרתי, "ריבונו של עולם, כל רצוני הוא להגדיל שמך ותורתך בעולם. למה אתה לא נותן לי את האפשרות לכך? (מובן שמחשבה זו בטעות יסודה). סיימתי את שיחתי עם הבורא בהרגשה שכנראה זה מגיע לי בתורת כפרת עוונות, וקיבלתי עלי את דינו יתברך בהכנעה.

לאחר כחודש ימים ניגש אלי יהודי בשאלה: "האם נכון הדבר שכבודו מחפש שטח לבניית בית מדרש?".

"כן", עניתי לו.

"ובכן ישנו שטח די גדול, ממש סמוך לביתך, שעומד להשכרה", אמר לי היהודי."באיזה גודל מדובר?", שאלתי. ענה לי הצדיק: "ארבע מאות מטרים". באותם רגעים נשאתי עיני לאבי שבשמים, ובקשתי סליחה שלא הבנתי שביטול החוזה הקודם היה רק לטובתי, כדי שאוכל למצוא מקום גדול ומרווח יותר. בעצם ביטול החוזה לא היה רע עבורי, וודאי שלא בגדר כפרת עוונות, אלא חסד גדול וברחמים גמורים מאת השם יתברך. לאחר משא ומתן עם בעל השטח הוסכמו כל פרטי התשלום והבנייה, וזכינו בחסד ה' יתברך במבנה מרווח וגדול הרבה יותר, ואפילו במיקום טוב יותר מהקודם.

תגיות:בורא עולםאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה