הידברות לנוער

עידן חדש: הבינה המלאכותית כובשת את העולם

כיצד המציאות הולכת להשתנות, ומהן הסכנות עם התפתחותה של הבינה המלאכותית שמשתלטת על העולם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עולם חדש בפתח – עידן ה-.AI רובוטים דמויי אנוש בהם הושתלה בינה מלאכותית, עימם ניתן לנהל שיחה אנושית, זה כבר חדשות ישנות. הבינה המלאכותית מביאה, במהירות הבזק, למהפכה מוחלטת בעוד ועוד תחומים שונים. אם לפני כ-30 שנה התחילה מהפכת האינטרנט, שהפכה את עולמנו לכפר גלובלי, כעת מהפכת הבינה המלאכותית הולכת להפוך את עולמנו בשנית. הטכנולוגיה דוהרת קדימה, והיא הולכת לשנות את המציאות אותה הכרנו עד עתה.

אבל לא הכול זוהר. קיימת סכנה מסוימת עם התפתחותה של הבינה המלאכותית, והיא – ניוון היצירתיות והמחשבה. מחקרים במדעי המוח מראים כי עיסוק ופיתוח יכולת מחשבתית מסוימת, משפיעים פיזיולוגית על המוח ומחזקים את אותה יכולת, ואילו יכולת שמפסיקים לעסוק בה – מתנוונת. עם זאת, אם החוכמה הזו ירדה לעולם, גופים שעוסקים בקירוב והפצת יהדות יכולים להשתמש בה ככלי עזר המותאמים לדור. נקודת המפתח היא שצריך לדעת לנהל אותה, באופן הנכון ובמקומות הנכונים, ושלא היא תנהל את חיינו ותשלוט בנו.

ואם זה לא מספיק, סערה מתחוללת בעולם כשאנשי מקצוע שונים חשים איום על מקור פרנסתם, בעקבות ה-AI שמהווה תחליף טוב, מהיר וזול יותר מהם. אפילו מוזיקה, פרי יצירה שלכאורה נתפס כדבר מאוד רגשי ואנושי, יכולה להיווצר בקלות על ידי מחוללי מוזיקה מבוססי בינה מלאכותית. והתוצאה? תתפלאו, אבל מרשימה. אבל לא רק שם דברים הולכים להשתנות, אלא גם בחינוך, בריאות, משפט, בטחון, עסקים והייטק, תקשורת, תחבורה, בנקאות, חברה ובעצם הכול. טוב, כמעט הכול. יש דבר שלא משנה כמה העולם ישתנה טכנולוגית, הוא תמיד יישאר כפי שהוא – הצורך של הנשמה לחיבור, חיבור אל התכלית ואל המעבר של העולם הזה.

עם כל השינויים האדירים שזה יכניס לחיינו, אסור לתת לזה להשכיח מאיתנו את הדבר האמיתי. כי יש דברים שאין להם תחליף – קשר אנושי, חם ואמיתי, תפילה מעומק הלב עם בורא עולם, צירוף מקרים אלוקי שמאיר לך פנים ומראה לך השגחה קרובה. הנשמה של הדור הזה בנויה כמו הנשמה של אנשים מלפני 50 שנה. יש לה את אותה תכלית, והיא מחפשת בדיוק את אותו הדבר.

 

 

תגיות:הידברות לנוערבינה מלאכותית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה