חדשות בארץ

תחקיר: "עד 80% מהמנהרות של חמאס עדיין פעילות"

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", למרות העבודה של צה"ל, רוב המנהרות של חמאס עדיין שמישות. הסיבה, בין היתר, נעוצה בעובדה שיש חטופים באזור. גורם בצה"ל הסביר כי "אם לא היו צריכים להתחשב בהוצאת החטופים בחיים, היו פועלים בתקיפות יותר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי חודשים של לחימה ברצועה עזה, מתברר כי עד 80% מרשת המנהרות של חמאס עדיין שמישים – כך עולה מתחקיר שביצע העיתון האמריקני הוול סטריט ג'ורנל. העיתון לקח את הנתונים מגורמים רשמיים בארה"ב ובישראל, שם התקשו להעריך כמה בדיוק מנהרות נהרסו, משום שלא ברור מה התוואי המדויק שלהן.

על פי המצוטט בכתבה, "סיכול היכולת של חמאס להשתמש במנהרות היא נקודת המפתח של ישראל בניסיון ללכוד את מנהיגי חמאס ולהציל את החטופים".

עוד צוין, כי 20% לפחות מרשת המנהרות ניזוקה או הפכה לבלתי פעילה, כשהרוב הוא בצפון הרצועה. מי שצוטט בכתבה הוא מיכאל פטריק מולרוי, בכיר לשעבר במשרד ההגנה האמריקני. לדבריו, "האסטרטגיה של חמאס בנויה סביב המנהרות, הן מרכז הכובד של הארגון".

בכיר ישראלי אחר שצוטט בכתבה אמר כי "הצבא מתמקד בפינוי צמתים במנהרות", כשהכוונה היא לכוון למקום המסתור של מנהיגי ופעילי חמאס ולכן אין רצון להשמיד את כל המערכת. "זו משימה קשה מאוד, זה נעשה לאט ובזהירות רמה, זו סוג לחימה שלא הייתה לעולם".

על פי ההערכות, המנהרות משתרעות על פני 500 קילומטר. מחבלי חמאס אוגרים בהן את אמצעי הנשק שלהם, והן משמשות עבורם כמסתור. גם חטופים מוחזקים בהן ומשמשים כמגן אנושי.

גורם אמריקני אמר, כי מוקדם יותר החודש התקינה ישראל בחאן יונס משאבה שנועדה לשבש את רשת המנהרות. לדבריו, המשאבות שהותקנו ברצועה שאבו מים מהים התיכון והמשאבה שהותקנה לאחרונה עשתה שימוש במים מישראל.

ישראל רצתה להרוס חלק מהמנהרות אבל נתקלה בקושי – חומות ומחסומים שהאטו את זרימת המים. יחד עם זאת, הקושי המרכזי הוא להציף אותן בזמן שידוע שיש בפנים חטופים. בכיר בצה"ל שצוטט בכתבה אמר כי "אם לא היו צריכים להתחשב בהוצאת החטופים בחיים, היו פועלים בתקיפות יותר".

תגיות:חמאסמנהרותחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה