חדשות בארץ

מחר: ועדת הכנסת תדון בבקשה להדיח את ח"כ כסיף

הבקשה להסרת החסינות הוגשה על ידי 85 חברי כנסת, לאחר שכסיף הביע תמיכה בעמדת דרום אפריקה שתבעה את ישראל בבית הדין בהאג. כדי לאשר הדחה דרוש רוב של 70 אחוז מחברי הוועדה ואישור במליאה ברוב של 90 חברי כנסת

עופר כסיף (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)עופר כסיף (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

לבקשת הייעוץ המשפטי לכנסת, הדיון על הדחת ח"כ עופר כסיף יחל מחר (יום שני) ויימשך על פני יומיים. כסיף מועמד להדחה מהכנסת לאחר שחתם על עצומה נגד ישראל, התומכת בתביעה שהגישה דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, בגין "רצח עם" בעזה. כסיף אף הוסיף ברשתות החברתיות שהממשלה מבצעת "פשעים בשם העם".

אל הדיונים, שיתקיימו בראשות יו"ר ועדת הכנסת ח"כ אופיר כץ, הוזמנו היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה או נציג מטעמה. הן אמורות לבחון את ההיבטים המשפטיים בסוגיה. בתום הדיון תתקיים הצבעה, שבה נדרש רוב של 75% מחברי הוועדה. לאחר מכן תידרש הצבעה במליאה שבה יידרש רוב של 90 ח"כים.

ח"כ עודד פורר, שריכז את בקשת ההדחה, אמר עם הגשתה ליו"ר הוועדה: "דברי הבגידה של ח"כ כסיף לא יכולים להישמע יותר בעוד דמם של חיילינו ואזרחינו זועק מן האדמה. ח"כ כסיף, שנפסל בעבר מלהתמודד לכנסת בעקבות עתירה שהגשתי לוועדת הבחירות, בחר בזמן לחימה להצטרף לאחת מהיוזמות ההרסניות ביותר לביטחונה של מדינת ישראל, ובכך הוא תומך במאבק של חמאס נגד ישראל. הוא חייב למצוא עצמו במהרה מעבר לגבולות הכנסת".

יש לציין כי לאחר שוועדת הבחירות פסלה בעבר את כסיף מהתמודדות בבחירות לכנסת, בית המשפט העליון הפך את ההחלטה ואפשר לו להתמודד ואף להיבחר.

מטעמו של כסיף נמסר: "החתימה שלי על התמיכה בפנייה של דרום אפריקה היא כדי לעצור את שפיכות הדמים ולשחרר מיידית את החטופים, ככזו היא אינטרס ישראלי ראשון במעלה. הבקשה להדיח אותי היא חסרת עילה וקנטרנית. העילה הקבועה להדחה היא 'תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל', בעוד העצומה שעליה חתמתי מבקשת להפסיק את המאבק המזוין, גם נגד ישראל כמובן".

תגיות:עופר כסיףמלחמת חרבות ברזלהדחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה