חדשות בארץ

נתניהו: "המלחמה תימשך עוד זמן רב, היא מתנהלת טוב יותר ממה שהרבה ציפו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לתקשורת בארה"ב, והצהיר כי ישראל תשלוט ביטחונית בעזה ביום שאחרי הלחימה: "הפלסטינים הם המכשול האמיתי לשלום, בשל סירוב מנהיגיהם לקבל את עצם קיומה של מדינת ישראל"

נתניהו (צילום: Tomer Appelbaum/POOL) נתניהו (צילום: Tomer Appelbaum/POOL)
אא

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" פרסם היום (ראשון) ריאיון מיוחד שערך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון התייחס נתניהו למצב הלחימה ולמטרותיה, וכן ליום שאחרי המלחמה. נתניהו שב והביע בריאיון את הסתייגותו מהקמת מדינה פלסטינית.

בנוגע למלחמה אמר נתניהו כי זו "תימשך עוד זמן רב" וציין כי היא "מתנהלת טוב יותר ממה שהרבה ציפו". לדבריו, ניתן להשוות את המלחמה בעזה למבצע הבינלאומי לכיבוש העיר מוסול בעיראק מידי דאע"ש, בין 2016 ל-2017: "לארה"ב ובעלות בריתה נדרשו תשעה חודשים כדי להביס את הכוחות הרדיקליים במוסול. מוסול קטנה יותר מעזה ולא הייתה בה תשתית טרור תת-קרקעית מסיבית. אנחנו כעת בחודש הרביעי".

ראש הממשלה התייחס למחלוקת מול ארה"ב בנוגע לסוגיית היום שאחרי המלחמה, על רקע הלחץ מצד ממשל ביידן לקדם הסדר המבוסס על פתרון שתי המדינות. נתניהו הדגיש את הוקרת התודה שלו לתמיכה הרבה של ביידן בישראל לאורך המלחמה, וטען כי למרות המחלוקות גם האמריקנים מסכימים שהמטרה היא "השמדת חמאס".

"כל מי שתומך בישראל ותומך גם בפתרון שתי המדינות, צריך לשאול את עצמו כמה שאלות", אמר נתניהו. "האם הוא תומך בכך שלפלסטינים יהיה צבא? התשובה היא כמובן לא. האם לפלסטינים צריכה להיות היכולת להכניס נשק? התשובה היא כמובן לא. האם לפלסטינים צריכה להיות היכולת לחתום על בריתות צבאיות עם איראן? כמובן שלא".

נתניהו חזר על עמדתו, לפיה הפלסטינים הם המכשול האמיתי לשלום, בשל סירוב מנהיגיהם לקבל את עצם קיומה של מדינת ישראל: "יש בארה"ב מי שמאמין שהמכשול לשלום עם הפלסטינים הוא אני. הם לא מבינים שאני מייצג את עמדתם של רוב הישראלים. בכל הסכם עתידי, הפלסטינים צריכים לקבל את כל היכולות של שלטון עצמי ושום יכולת לאיים על ישראל".

הוא שב והדגיש את עמדתו לפיה ישראל חייבת לשמור על שליטה ביטחונית בכל השטח שממערב לירדן, כולל עזה: "זה גורע בהכרח מהריבונות הפלסטינית. כל פתרון לסכסוך הזה בעתיד מתחיל בהכרה של המציאות בהווה. השלום עם הפלסטינים יתאפשר רק לאחר שלום בין ישראל לשאר העולם הערבי. הדרך להשיג זאת היא ללכת למדינות הערביות ואז לחזור לפלסטינים".

בשבועות האחרונים העלו בממשל ביידן הצעות לפיהן אם ישראל תחתור לסיום המלחמה ותציע הצעה קונקרטית ליום שאחרי, הרי שניתן לחזור למסלול הנורמליזציה עם מדינות ערביות נוספות, בראשן סעודיה. על כך אמר נתניהו: "הסיכויים להגיע להסכם מול סעודיה הם טובים. מבטיח להמשיך לקדם זאת, אך המגעים צריכים להיות סודיים. אם נשיג התקדמות כלשהי, זה ידרוש מגעים משמעותיים, וכדי שאלו יצליחו הם צריכים להיעשות בחשאיות. וזה בדיוק מה שהיה עם הסכמי אברהם".

ראש הממשלה נשאל על ההתחממות ביחסי סעודיה ואיראן, שחידשו אשתקד את יחסיהן הדיפלומטיים אחרי שנים של נתק, והשיב: "אני בטוח שלאף אחד בריאד אין אשליות כלשהן בנוגע לשאיפות של איראן ולתוקפנות שלה".

באשר ליחסים עם רוסיה, הודה נתניהו כי בישראל חוששים מההשלכות של שיתוף הפעולה בין איראן לממשל פוטין: "איראן הפכה לספקית הנשק המרכזית של רוסיה, וברור שאנחנו מודאגים".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה