חדשות בארץ

לאחר שבנם נפל בקרב בעזה, הוריו קיבלו אזרחות ישראלית

רס"ל (במיל') סדריק גרין בן 23, לוחם גבעתי ובן להורים פיליפינים, נפל בשבוע שעבר באסון פיצוץ המבנה בעזה. אביו, שגורש מהארץ לפני 22, קיבל אישור להגיע להלוויה

סדריק גרין (צילום: דובר צה"ל)סדריק גרין (צילום: דובר צה"ל)
אא

שלשום (שישי) נטמן בבית העלמין בקריית שאול רס"ל (במיל') סדריק גרין, בן 23 מתל אביב, לוחם בגדוד 8208 בחטיבת גבעתי, שנפל בשבוע שעבר באסון פיצוץ המבנה במרכז רצועת עזה. גרין, יליד הארץ ובן להורים ילידי הפיליפינים, קיבל אזרחות ישראלית לאחר שירותו הסדיר, אולם אביו גורש מישראל לפני 22 שנה מאחר ולא הסדיר את מעמדו, ואימו נותרה כאן במעמד של תושב ארעי.

היום הודיע שר הפנים משה ארבל להורים, כי הנחה את מנכ"ל רשות האוכלוסין להעניק להם אזרחות ישראלית. השר בישר על כך להורי החלל בעת שהגיע לנחמם. אביו של סדריק הורשה להיכנס לארץ לצורך השתתפותו בהלוויית בנו, וכעת התבשר על קבלת האזרחות. השר נימק את ההחלטה בכך שההורים "נתנו למדינה את היקר להם מכל".

גרין נהרג עם עוד 20 חיילי מילואים בתקרית הקשה שהייתה ביום שני שעבר ברצועת עזה, כ-600 מטרים מהגבול באזור כיסופים, בעת שהכוחות מלכדו מבנים במוקשים במטרה לפוצץ אותם. אנשי חמאס ירו טילי RPG לעבר טנק שאבטח את הכוח, וכן לעבר שני מבנים דו־קומתיים שבהם שהו החיילים. אחד הטילים ככל הנראה פגע במוקשים, והם התפוצצו וגרמו לקריסת המבנים כשהחיילים בתוכם.

חבריו של גרין סיפרו בהספדיהם על נעורים בצל קושי כלכלי, ואפילו רעב. גולן סינג, שכינה אותו "אחי מאמא אחרת", סיפר איך סדריק היה ישן בכיתה מרוב עייפות, כי עבד לצד הלימודים. "אחרי הלימודים ברחת מהר לעבודה רק כדי לעזור לאמא לסגור את החודש. ילד טוב של אמא. היינו מתחלקים ומסתדרים, אני ואתה, עם חצי של סנדוויץ'. מי ידע שבסוף אתה זה שתלך ככה מוקדם, כל כך מוקדם, אחי היקר, עוד לא הספקת לחיות. לא אשכח את הלב הטוב שלך, גיבור ישראל, בטוח שאתה משגיח מלמעלה".

האם אימלדה אמרה בהלוויה: "הבן שלי רצה להיות פייטר. לא יכולתי להגיד לו לא. הוא הגשים את החלום שלו, הגן ונלחם על מדינת ישראל. כאמא מאוד קשה לחשוב שהבן שלי איננו, סדריק היה הכל בשבילי בישראל".

סא"ל עומר, מפקד הגדוד של גרין, ספד לו: "היית לוחם שמפקד רוצה 100 כמוהו. היית דמות להשראה. דרשת להתגייס לגבעתי אחרי שהחתמת את אמא שלך כבן יחיד. לא רצו לגייס אותך, אבל לא ויתרת והיית לוחם מצטיין. הייתה לך היכולת המופלאה של הבנת המשימה, גם הקשה ביותר. הגדוד והמחלקה איבדו מפקד דגול. נאמץ אותך. אני מצדיע לך, סדריק". אייל רוהני, המ"פ לשעבר של סדריק ספד: "לפני כשנתיים קיבלנו לפלוגה עשרה חיילים שהשתחררו מסדיר. כשראיתי אותך לראשונה, קיבלתי מכונת מלחמה משומנת. סדריק - גיבור ישראל. נפלת בהגנה על הבית שלנו".

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזלסדריק גרין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה