חדשות בארץ

ממשל ביידן: "מכחישים את הדיווח על האטת קצב אספקת הנשק לישראל"

בארה"ב דווח כי בניסיון ללחוץ על קבינט המלחמה, ובמיוחד על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשל ביידן הנחה להגביל את אספקת הנשק. מזכיר המדינה האמריקני: "אין שינוי במדיניות מול ישראל"

פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

בארה"ב הופתעו היום (ראשון) מדיווח ברשת NBC, לפיו ממשל ביידן הנחה את משרד ההגנה להאט את קצב אספקת הנשק לישראל. על פי הדיווח, מדובר באמצעי לחץ שמפעיל הממשל על קבינט המלחמה בישראל, ובמיוחד על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענת ה-NBC מסרב לקבל את הצעת ארה"ב לצמצם את הלחימה בעזה.

לפי הפרסום, בארה"ב יש כעס כלפי ממשלת ישראל שאינה עושה די, לטענתם, כדי להימנע מפגיעה באזרחים "חפים מפשע" בעזה, במיוחד בעיר חאן יונס, שם צה"ל פועל בעוצמה. בנוסף נטען כי "ישראל לא עושה די לפתוח עוד מסדרונות הומניטריים ולהגדיל את היקף הסיוע הנכנס לרצועה".

לפי הגורמים האמריקניים ששוחחו עם NBC, כלי הנשק שבהם שוקלת ארה"ב להשתמש כמנוף לחץ כוללים פגזים בקוטר 155 מ"מ וחימוש משותף לתקיפה ישירה, קרי ערכות הממירות פצצות אוויר "טיפשות" למדויקות. הגורמים אמרו שלא צפויה האטה באספקת התחמושת למערכות ההגנה האווירית, למרות שהרעיון נשקל, כמו גם במערכות אחרות שיכולות להגן על אזרחים ישראליים ותשתיות מהתקפות.

בבית הלבן הבהירו בתגובה ש"הם לא מתנים את הסיוע הביטחוני לישראל". מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הדגיש כי "אין שינוי במדיניות כלפי ישראל". בארה"ב ציינו כי הממשל אישר לעקוף את אישור הקונגרס למכירת נשק לישראל, למרות ביקורת גדולה, וזאת בטענה שישראל נמצאת במצב חירום והעברת הנשק לא סובלת דיחוי.

תגיות:אמצעי לחימהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה