חדשות בארץ

תמורת 200 שקל: חמאס משחד עזתים שיצהירו לו נאמנות

בחמאס הבינו שתושבי עזה כבר לא איתם. לכן אנשי הארגון נוהרים למחנות השונים ומציעים כסף תמורת נאמנות: "זאת מתנה, ללא תנאים, מהחמאס"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחמאס כבר הבינו מאז תחילת המלחמה שכללי המשחק, בכל הנוגע לתמיכת התושבים בעזה בארגון, השתנו. לאחרונה משתדלים בארגון שלא לשדר אות מצוקה בעקבות התרחבות הלחימה, אבל האזרחים המקומיים מודאגים. "יש כאן מצב של הרס מוחלט של רכוש", אמר אחד התושבים, "אי אפשר לזהות כאן כלום". התושבים ציינו כי אין אזור בטוח כמו רפיח, אזור הגבול עם מצרים, ולכן הם נוהרים לשם. זו הסיבה שבגללה הם מתנגדים לחמאס, ואפילו מפגינים נגד מנהיג הארגון, יחיא סינוואר, בטענה שהוא לא עושה מספיק כדי לסיים את המלחמה.

אז איך בכל זאת אפשר לגרום לעזתים להיות חלק מהארגון או לפחות להביע תמיכה בו? באמצעות שוחד, כמובן. לפי חדשות 12, בימים האחרונים עוברים אנשים מטעם חמאס במחנות השונים ומשלמים 200 שקל במזומן לכל מי שיודיע שהוא נאמן לארגון הטרור. לאנשים אין כסף לאוכל, הם חייבים להתקיים והרבה פעמים הם נאלצים להסכים מחוסר ברירה.

"זאת מתנה מחמאס, בשבילך", אמר עזתי שתועד מחלק כסף. התושב ענה: "נשבע, אני עם חמאס עד המוות. לא, אני איתם גם בלי כסף". מחלק הכסף הוסיף: "תשמע, זאת מתנה, ללא תנאים, זה לא צדקה - זאת מתנה מחמאס, בשבילך". תושב נוסף הכריז: "אני עם חמאס, עד קץ הימים - באוהל, בגשם, אני נשאר עם חמאס".

אז בזמן שחמאס מנסה להשיג כעת תמיכה באמצעות שוחד, צה"ל מתקרב בימים האחרונים לסיום ההשתלטות על חאן יונס. לפי הכתבה, בידי ישראל מחבלים עצורים, למעלה מ-100 מחבלי נוח'בה, כולל בעלי תפקידים בכירים בחמאס. חלק מהמחבלם נעצרו במסדרון ההומניטרי, אחרים יצאו מהמנהרות והסגירו את עצמם. עד כה חיסלו הכוחות כ-150 מחבלים בחאן יונס, והיד עוד נטויה. המטרה הבאה היא להגיע לבכירי חמאס במנהרות והדרך לשם לא תהיה פשוטה.

תגיות:חמאסנאמנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה