חדשות בארץ

שנה לפיגוע בבית הכנסת בירושלים: "תמיד יהיה כאן עצב מסוים"

הפיגוע בשכונת נווה יעקב היה אולי הקטלני ב-15 השנים האחרונות, עד הטבח בשמחת תורה. התושבים עדיין בטראומה: "עברה שנה מהפיגוע ועדיין הכול חשוף, בקלות אפשר להגיע לכאן מכל אחד מהכפרים. אין תחושת ביטחון"

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

עד הטבח של חמאס בשמחת תורה, היה הפיגוע בבית הכנסת בנווה יעקב זכור כאחד הקשים ב-15 השנים האחרונות, כשבאותו ערב יום שישי נרצחו שבעה בני אדם. זה קרה ברחוב הראשי של שכונת נווה יעקב בצפון ירושלים, לפני שנה בדיוק.

בערב שישי יצא עלקם ח'יירי בן ה-21 משועפאט, עם רכבו, לרחוב הראשי של נווה יעקב. הוא העלה סרטון לטיקטוק בו התוודה שהוא עומד לבצע פיגוע ומספר דקות אחר כך, הוא טבח בעוברים והשבים סמוך לבית הכנסת והרג גם כאלה שניסו לסייע לפצועים. מלבד שבעה בני אדם שנרצחו באותו פיגוע אכזרי, כולל ילד בן 14, עוד שלושה נפצעו.

שנה אחרי, מספר בריאיון לאתר וואלה שלום בורכוב, שהיה עד לפיגוע, כיצד ראה את המחבל מבצע אותו. "חזרנו הביתה מארוחת שבת וראיתי את המחבל יורה קרוב לבית הכנסת. נכנסנו לבניין הכי קרוב וראיתי מול העיניים את כל הסיטואציה", אמר. "ניסיתי לפגוע בו במה שיכולתי, אבל זה פגע רק בצד של האוטו".

הפראמדיק הראשון שהגיע לזירה, פאדי דקידק, סגר השנה 20 שנים במד"א. הוא סיפר לאתר כי היה בדרך ממשמרת כששמע ירי. "מיד הבנו שזה לא נשמע כמו כל החתונות והאירועים באזור - יש כאן משהו אחר", אמר. "כמה שחשבתי שהאירוע קטן, אתה מגלה שהוא יותר ויותר גדול, עוד גופה ועוד גופה. אין יום שאני לא עובר שם וחושב על מה שחוויתי שם, מאז אותו אירוע - שום דבר לא יחזור לקדמותו".

שלום עדיין מתמודד עם הטראומה והזכרונות מציפים אותו. הוא מספר כי "יש לילות שלמים בלי שינה. כל הזמן יש זכרונות מזירת הרצח, אי אפשר לשכוח בכלל את מה שהיה באותו ערב שישי. בכל פעם שאני מחנה את הרכב שם אני חוזר לאותו יום. התחושה היא פחד שמשהו כזה יכול לקרות שוב. הרחוב הוא אותו רחוב - אבל האווירה שונה לגמרי. העצים, האספלט, הרחוב, הכול אותו דבר. אבל המחשבות הורגות אותך. תמיד יהיה כאן עצב מסוים".

למחרת, מחבל פגע בישראלים בעיר דוד ופצע קצין באורח קשה. פאדי נאלץ לטפל גם בו בזירה. בהמשך החודש, מחבל נוסף ביצע פיגוע כשדבר לטרמפיאדה ורצח אב ושני ילדים קטנים.

"עברה שנה מהפיגוע בו המפגע נכנס לשכונה כאילו כלום ועדיין הכול חשוף, בקלות אפשר להגיע לכאן מכל אחד מהכפרים". אמרו תושבים מהאזור. "אחרי שרואים את כל מה שקרה במדינה מבינים שזה יכול לקרות כל הזמן - אין לנו תחושת ביטחון".

תגיות:ירושליםפיגוענווה יעקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה