חדשות בארץ

עוד מבוכה להרווארד: הפרופסור שיצא נגד ישראל יכהן כממונה למאבק נגד אנטישמיות

פרופסור דרק פנסלר כתב על "הכיבוש הבלתי חוקי של מיליוני פלסטינים", אז מה עשו באוניברסיטה? מינו אותו לתפקיד יו"ר כוח המשימה החדש נגד אנטישמיות. האם זה מה שיעצור את מסע ההסתה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרופסור דרק פנסלר מונה לתפקיד יו"ר כוח המשימה למאבק באנטישמיות באוניברסיטת הרווארד. הבעיה: פנסלר, שהוא גם מנהל המרכז ללימודים יהודיים של האוניברסיטה, חתם בחודשים האחרונים על מכתב שמגנה את ישראל ומכנה אותה "משטר אפרטהייד".

המכתב עליו חתם פנסלר בחודשים האחרונים נושא את הכותרת "הפיל שבחדר". הוא נועד לגנות את הרפורמה המשפטית של ממשלת ישראל. המכתב טען, כי ישנו קשר ישיר בין הרפורמה לבין "כיבוש הבלתי חוקי של מיליוני פלסטינים בישראל".

עוד נכתב במכתב, כי "יהודי ארה"ב לא הקדישו תשומת לב מספקת לפיל שבחדר: הכיבוש רב השנים של ישראל אשר הניב משטר אפרטהייד. ישראל הפכה לימנית יותר, ונשבתה בקסם האג'נדה המשיחית והמיזוגנית של הממשלה הנוכחית".

כזכור, לאחרונה האוניברסיטה הובכה כאשר נשיאתה המתפטרת, קלודין גיי, חוללה סערה. במהלך שימוע בקונגרס האמריקני, היא סירבה להבטיח שהרווארד תפעל נגד מי שיקרא לפגיעה או השמדה של יהודים. בנוסף, היא השיבה כי הדבר "תלוי בהקשר". מאוחר יותר, אחרי מאבק תקשורתי נגדה, גיי עזבה את תפקידה לאחר שנטען כי העתיקה עבודה אקדמית, כשלכולם היה ברור שהסיבה האמיתית נעוצה בדברים שהשמיעה נגד ישראל.

דבריו של פנסלר בתקופה האחרונה מוכיחים כי האוניברסיטה לא עושה מספיק כדי לגנות את מסע ההסתה נגד ישראל. סטודנטים פרו-פלסטינים תקפו מספר פעמים סטודנטים יהודים, ובנוסף מסע האנטישמיות במוסד הלימודים בו מרצים גם יהודים ממשיך לשבור שיאים.

לאחרונה הושחתו במוסד הלימודים תמונות חטופים וכן רוססו כתובות נאצה שהאשימו את ישראל בפיגועי אסון התאומים. רחל שקרג'י, עמיתת מחקר באוניברסיטת הרווארד, סיפרה לאחרונה כי פניו של התינוק החטוף בן השנה, כפיר ביבס, סומנו לצד המשפט: "ראיות בבקשה - הראש עדיין מחובר", כשראשו של אחיו הגדול אריאל כוסה בקריקטורה של הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש. בנוסף, נרשמו עוד מספר אירועים אלימים בקמפוס נגד סטודנטים יהודים.

תגיות:אנטישמיותהרווארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה