חדשות בארץ

ישראל אישרה: משלחת של האו"ם תבקר בצפון הרצועה

קבינט המלחמה אישר את המהלך לבקשת ממשל ביידן. האישור ניתן יממה לפני פסיקת בית הדין בהאג, הדורש מישראל לאפשר לאו"ם לבדוק את הנעשה ברצועה. שר הביטחון התנה את האישור בכך שהמשלחת תבקר קודם בעוטף

הכנסת סיוע הומניטרי לעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)הכנסת סיוע הומניטרי לעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

קבינט המלחמה אישר ביום חמישי האחרון את דרישת ארצות הברית להכניס משלחת של האו"ם לביקור בצפון הרצועה. המשלחת תבחן את המצב ותמפה את הצרכים, על מנת לאפשר חזרת תושבים לצפון עזה. כך דווח היום (שני) ב-ynet.

האישור ניתן יממה לפני פסיקת בית הדין הבינלאומי בהאג, שדרש מישראל לאפשר כניסת משלחת של האו"ם לרצועה. עם זאת, ממשלת ישראל הציבה שלושה תנאים למהלך: שר הביטחון יואב גלנט ביקש, כי לפני כניסתה לצפון הרצועה המשלחת תעבור ביישובי העוטף; ישראל תבהיר כי אין באישור הסיור כוונה להחזיר את התושבים לצפון הרצועה; ולמשלחת יצורף גורם אמריקני.

ביקור המשלחת יתואם מול שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד. על פי הדיווח, טרם נקבע מי יאבטח את המשלחת - צה"ל או מאבטחים של האו"ם. בארה"ב דווח כי מדובר למעשה בהבטחה שנתן ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בביקורו ב-9 בינואר בישראל.

במסיבת עיתונאים שערך לסיכום ביקורו הודיע בלינקן כי הוסכם ש"משלחת של האו"ם תגיע לצפון הרצועה כדי לבחון את המצב שם מבחינת היכולת לחזור למגורים. כל הדברים הללו ייבחנו בידי האו"ם, ולאחר שיהיו מסקנות אנחנו רוצים לראות את התושבים הפלסטינים חוזרים לבתיהם".

כזכור, נתניהו אמר לבלינקן כי בשלב הזה לא ניתן להחזיר תושבים לצפון הרצועה, אך השניים סיכמו ביניהם לקדם ביקור של משלחת של האו"ם לאזור כדי לאמוד את הנזקים.

בית הדין הבינלאומי בהאג, שדחה ביום שישי האחרון את פניית דרום אפריקה להכריז על הפסקת המלחמה, פסק כי על ישראל לאפשר כניסת משלחת ותאפשר הרחבת הכנסת הסיוע ההומניטרי. ישראל, על אף הביקורת שהעבירה על החלטת בית הדין, נמנעה עד כה מלהודיע שהיא לא תמלא אחר צווי הביניים שנפסקו.

תגיות:עזהאומות מאוחדותמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה