חדשות בארץ

ילנה טרופנוב על התנאים בשבי: "היינו 15 אנשים דחוסים בחדר, לעיתים ללא מים"

טרופנוב, שהוחזקה במשך 54 ימים בשבי חמאס, שוחררה יחד עם אימה וכלתה. בנה סשה נותר בעזה. בריאיון עימה סיפרה כי רק שחזרה לישראל נודע לה כי בעלה נרצח במתקפת הטרור על העוטף

מיצג מנהרת החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)מיצג מנהרת החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

"הייתה תקופה שלא היו מים. היינו 15 אנשים דחוסים בחלל קטן, היה מאוד קשה לנשום. אני מאוד דואגת לאנשים שנשארו שם, אני מאוד דואגת לשלומם. הבן שלי סשה לא היה במנהרה, אבל הוא שם בעזה לצערי הרב". כך סיפרה היום (שני) לחדשות 12 ילנה טרופנוב, ששוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים.

על הדאגה לבן שנותר מאחור הוסיפה: "לפעמים זה מאוד קשה, ויש ימים יותר קשים. החברים של סשה ואנשים שאני פוגשת ברחוב מחבקים ומחזקים אותי. זה מה שנותן לי כוחות להמשיך ולהילחם עד שהבן שלי יחזור. הוא הבן היחיד שלי, אני חייבת את זה גם בשביל בעלי".

טרופנוב, ששוחררה יחד אימה וכלתה, שיחזרה את רגעי האימה במתקפת הטרור על ביתה בניר עוז. לדבריה, "קיבלתי הודעה מהבן שלי שפורצים את הדלת. בעלי ואני ראינו בעיניים איך המחבלים נכנסים פנימה. באותו רגע חשבתי שהסיפור נגמר. אחר כך המחבלים נכנסו אלינו, לקחו את בעלי עם המפתחות של האוטו, ואותי לקחו לעזה. לא ידעתי כלום בשבי, רק כשחזרתי לכאן נודע לי שבעלי ויטלי נרצח ושהבן שלי חטוף. ברכב של הצלב האדום פגשתי את אימא שלי פעם ראשונה שוב".

ילנה חשפה בריאיון כי היא הוחזקה חלק מהזמן במנהרה בחאן יונס, אותה חשף בשבוע שעבר דובר צה"ל. בתמונות שנחשפו נראים מזרונים, שקי שינה, כיסאות ומאווררים. לוחמי צה"ל איתרו גם ציורים שציירה אמיליה אלוני, שהוחזקה עם ילנה באותו המקום.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהילנה טרופנוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה