חדשות בארץ

סמוטריץ' דורש: "משטר צבאי בעזה, שימנע את שליטת חמאס"

שר האוצר אמר בישיבת הסיעה, כי על ישראל לכונן משטר צבאי, בין היתר כדי למנוע את שליטת חמאס על הסיוע ההומניטרי. על עסקת חטופים: "שחרור המחבלים ההמוני יהפוך את כל יהודי הארץ והעולם ליעד לחטיפות"

בצלאל סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)בצלאל סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעתו, והציג מתווה ראשוני שיסייע לדבריו למוטט את שלטון החמאס בעזה.

על פי סמוטריץ', צה"ל מצליח לפגוע במחבלי החמאס ומייצר שליטה ביטחונית ברצועת עזה. השלב הבא, לדבריו, הוא להבטיח שהישגי הצבא בשטח לא יאבדו: "הדרך היחידה להבטיח את השליטה שלנו בשטח לאורך זמן היא באמצעות הקמת ממשל צבאי שישלוט בעזה, ולא יאפשר לגורמים האזרחיים של חמאס לחזור ולשלוט שם. זאת, עד שתקום מנהיגות מקומית שמתנערת מהטרור, שתוכל לטפל בנושאים האזרחיים של תושבי עזה. זה או אנחנו או חמאס".

"הממשל הצבאי גם יוכל לתת את המענה בנוגע לסוגיית הסיוע ההומניטרי, כי כרגע אותן משאיות סיוע הומניטרי מגיעות בסופו של דבר לאנשי חמאס וזה מחזק אותם, נותן להם את הכוח מול האוכלוסייה האזרחית, ונותן להם את השליטה בשטח. יש לאפשר גם הגירה של מאות אלפי פליטים ערבים שמתחננים לצאת מעזה למקומות אחרים בעולם, שבהם יוכלו לחיות בביטחון".

שר האוצר הוסיף כי ישראל חייבת לפעול לגירוש אנשי אונר"א מרצועת עזה ומיו"ש, במיוחד לאור החשיפה שאנשי הארגון שיתפו פעולה עם מחבלי החמאס. בכוונתו לעלות הצעה זו בפני הקבינט.

בנוגע לעסקת שחרור החטופים, סמוטריץ' הודיע כי הוא מתנגד לשחרור המוני של מחבלים: "אנחנו שומעים כל הזמן דיווחים בתקשורת לגבי הסכמה בפועל של עצירת המלחמה בשלב הראשון לחודשיים. המשמעות של הדבר הזה היא אובדן של כל ההישגים שהשגנו בדם לוחמינו, ותאפשר לחמאס להשתלט בחזרה על השטח ובעצם, הדבר הזה יסכן את האפשרות של חזרת תושבי הדרום לביתם, ותסכן את שלומם וביטחונם של כל תושבי מדינת ישראל. שחרור המחבלים ההמוני יהפוך את כל יהודי הארץ והעולם ליעד לחטיפות. לכן, אנחנו לעולם לא נסכים לעסקה רעה כזו, נקודה. לסיום, לצד השליטה הביטחונית, אנחנו חייבים לחדש גם את ההתיישבות ברצועת עזה. כי אין ביטחון בלי התיישבות ולא ניתן לייצר נוכחות צבאית בשטח בלי חיים אזרחיים".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מלחמת חרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה