חדשות בארץ

לא לשיתוף פעולה עם אונר"א: שר החוץ כץ הנחה את עובדי משרדו לבטל פגישות עם בכיר הארגון

על רקע החשיפה כי לפחות עשרה אחוזים מעובדי ארגון הסיוע לפליטים הפלסטינים היו מעורבים בפעילות חמאס, הנחה שר החוץ את עובדי משרדו שלא לפגוש את ראש הארגון המגיע לביקור בישראל. מדינות נוספות הודיעו על הפסקת הסיוע לארגון

מטה אונר"א ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מטה אונר"א ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

שר החוץ ישראל כץ הנחה היום (שני) את עובדי משרדו לבטל את פגישותיהם המתוכננות עם ראש אונר"א, פיליפ לזריני, העתיד להגיע ביום רביעי לביקור בישראל. לדברי כץ, "עובדי אונר"א השתתפו במתקפת הטרור. על לזריני להסיק מסקנות ולהתפטר. סייעני טרור אינם רצויים כאן".

החשיפה בתקשורת הזרה, לפיה לפחות עשרה אחוז מעובדי הארגון שיתפו פעולה עם חמאס וכי חלק מהם השתתפו בצורה פעילה בטבח ביישובי העוטף, ממשיכה להוביל מדינות נוספות להודיע על עצירת הסיוע הכספי לאונר"א.

היום הודיעו ממשלות רומניה ואוסטריה על נקיטת הצעד, והן מצטרפות לגרמניה, שוויץ, איטליה, ארה"ב, בריטניה, הולנד, פינלנד, יפן, קנדה ואוסטרליה. בנוסף, האיחוד האירופי קרא לחקירת התנהלות אונר"א "שתתבצע בידי חוקרים עצמאיים שייבחרו בידי הנציבות האירופית". דוברת משרד החוץ היפני מסרה כי "יפן מודאגת מאוד מהמעורבות לכאורה של אנשי צוות אונר"א במתקפת הטרור. לעת עתה, בזמן שאונר"א עורכת חקירה בנושא ושוקלת אמצעים לטיפול בהאשמות, הסיוע מושעה". לדבריה, יפן ייעדה כ-35 מיליון דולר כתרומה לאונר"א בתקציב המשלים לשנת הכספים הנוכחית עד מרץ, ובמשרד אמרו כי הכספים טרם הועברו.

אונר"א מצידה פרסמה הערב הודעה לפיה היא לא תוכל להמשיך בפעילויות ההומניטריות שלה ברצועת עזה, החל מחודש מרץ, אם תימשך השהיית המימון שלה.

לפי דוחות מודיעין שהגיעו לידי "וול סטריט ג'ורנל", המתבססות על מידע שהעבירה ישראל לארה"ב, לכ-1,200 מתוך כ-12 אלף עובדי אונר"א בעזה יש קשרים לחמאס או לג'יהאד האיסלאמי, לכמחציתם יש קרובי משפחה שמשתייכים לארגוני הטרור. על פי המידע שבידי ישראל, עובד אחד הואשם בחטיפת אישה, אחר חילק תחמושת ואחד נוסף לקח חלק בטבח בבארי בו נרצחו 97 בני אדם.

בדו"ח מופיע כי קציני מודיעין ישראלים עקבו אחר הפעולות של שישה גברים בתוך ישראל על סמך איכון הטלפון שלהם, כשאחרים היו במעקב במהלך שיחות שביצעו בעזה. הטענה המרכזית היא שאותם עובדים ששייכים לאו"ם שיתפו פעולה עם חמאס, ואף היו מעורבים בחלוקה לנקודות איסוף ביום הטבח. אחד מהם, כך פורסם, אף הביא רקטות שאוחסנו בביתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לרשת הטלוויזיה הבריטית TalkTV כי "גילינו כי היו 13 עובדים באונר"א שהשתתפו באופן ישיר או עקיף בטבח. בבתי הספר של אונר"א מלמדים את הדוקטרינה של השמדת ישראל - מהללים את הטרור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דרש היום בישיבת סיעתו כי ישראל תפעל לגירוש אנשי אונר"א מרצועת עזה ומיו"ש. בכוונתו לעלות הצעה זו בפני הקבינט.

תגיות:אונר"אמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה