חדשות בארץ

לשכת נתניהו: "התנאים שהוצגו לעסקת שחרור חטופים אינם מקובלים"

לשכת ראש הממשלה פרסמה הבהרה בעקבות דיווחים, לפיהם ישראל הסכימה לעסקה בה ישוחררו 35 חטופים תמורת מאתיים אסירים לכל חטוף, והפוגה של כחודש וחצי. החמאס הודיע כי ינהל משא ומתן רק תמורת סיום המלחמה

נתניהו (צילום: Tomer Appelbaum/POOL)נתניהו (צילום: Tomer Appelbaum/POOL)
אא

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה הערב (שני) הודעה, לפיה "הדיווחים על עסקה לשחרור חטופים אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל. ממשיכים עד לניצחון המוחלט".

ההודעה יצאה בעקבות דיווחים בחדשות 12 וברשתות אמריקניות, לפיהן ישראל מסכימה ל-45 ימי הפוגה תמורת 35 חטופים שישוחררו בשלב הראשון. בתמורה תשחרר ישראל בין מאה ל-250 מחבלים על כל חטוף, לרבות "רוצחים כבדים".

רשת סקי ניוז דיווחה בנוסף כי ההסכמה על כך הושגה בפגישה שקיימו אתמול בפריז ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, והאלוף במיל' ניצן אלון עם ראש ה-CIA האמריקני וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני וראש המודיעין המצרי עבאס כמאל. על פי הדיווח, העסקה בין ישראל לחמאס תכלול בשלב הראשון חילופי ילדים, נשים, קשישים ופצועים ישראלים, בתמורה לשחרור מספר רב של אסירים פלסטינים.

דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בריאיון ל-MSNBC על המגעים בפריז בנושא עסקת חטופים כי ארצות הברית רואה תשתית לעסקה נוספת וכי "השיחות היו קונסטרוקטיביות, רציניות ומפוכחות. אני חושב שעשינו התקדמות מסוימת". לדברי קירבי, "אם נצליח להשיג הפוגה הומניטרית ארוכה יותר ממה שהיה בנובמבר - אנחנו נצליח להוציא את כל החטופים, להכניס הרבה יותר סיוע ולהפחית את האלימות. אז יש פה המון הבטחה, אבל יש גם עוד המון שיחות ועבודה דיפלומטית שצריכה להיעשות".

חמאס פרסם היום הודעה, לפיה משא ומתן לשחרור החטופים הישראלים יתנהל רק לאחר שישראל תיסוג מהרצועה ותודיע על סיום המלחמה. הודעת ארגון הטרור היא על רקע הפגישה אתמול בפריז.

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר לאחר המפגש בפריז כי "הפגישה הוגדרה כפגישה קונסטרוקטיבית. קיימים עדיין פערים משמעותיים שבהם עתידים הצדדים להמשיך לדון כבר השבוע בפגישות הדדיות נוספות". הקבינט המצומצם ידון הערב בפרטי הפגישה.

בכיר חמאס סאמי אבו-זהרי אמר היום לרויטרס כי "הצלחת הפסגה בפריז תלויה בהסכמת ישראל להפסיק את התוקפנות ברצועת עזה". התקשורת הפלסטינית דיווחה כי חמאס לא חוזר בו מדרישותיו: שחרור כל האסירים, נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה והתחייבות ישראל, בערבות בינלאומית שהמלחמה הסתיימה ולא תחודש.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור החטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה