חדשות בארץ

לראשונה מזה כחודש: מטח טילים שוגר למרכז הארץ, נזק נגרם לכלי רכב

החמאס קיבל אחריות לשיגורם של 15 טילים ארוכי טווח לעבר תל אביב, ראשון לציון וערים בשפלה. שני כלי רכב נפגעו בחניון בראשון לציון. על פי המידע שבידי צה"ל, הטילים שוגרו מחאן יונס

לחימה בלב חאן יונס (צילום: דובר צה"ל)לחימה בלב חאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

לראשונה מזה כחודש, מטח של 15 טילים שוגר הערב (שני) מהרצועה לערי השפלה ולדרום תל אביב. מרבית הטילים יורטו, והיתר נפלו בשטחים פתוחים ביישובים בשפלה. שני חלקי טיל נפלו בחניון פתוח בראשון לציון. כתוצאה מכך נגרם נזק לכלי רכב, אך לא דווח על נפגעים.

מבדיקה ראשונית של צה"ל הטילים שוגרו מחאן יונס, שם פועלים הכוחות בצורה מוגברת ומבצעים לחימה בלב העיר המכותרת. ההערכה היא כי חמאס ביצע את הירי משם, מתוך הבנה שכוחות צה"ל מתקרבים לאזור ומתוך העדפה לירות את הרקטות לפני שייתפסו בידי הכוחות בשטח.

במהלך הלחימה בחאן יונס, צוותי הקרב של אוגדה 98 פשטו על מאות תשתיות טרור ומוצבי חמאס. התשתיות כללו את מפקדות הגדודים, מתחמי אימונים של חמאס, מוצב תקשורת, חמ"ל חטיבת חאן יונס, בניין המודיעין הצבאי, מפעל משמעותי לייצור רקטות ומשרדים של בכירים רבים לרבות משרדו של יחיא סינוואר.

בצה"ל ציינו, כי הלחימה בחאן יונס מתאפיינת בתמרון סימולטני משולב מעל הקרקע ובתת קרקע. עד כה אותרו והושמדו מאות פירים, אשר חלקם מובילים לתוואים אסטרטגים של חמאס. בנוסף, חוסלו מאות מחבלים בתת קרקע, בקרבות פנים אל פנים ובתקיפות מהאוויר.

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס: "אנחנו נלחמים בתמרון סימולטני, לחימה בעל ובתת קרקע במקביל, בייחודיות ובמקצועיות, בשיתוף פעולה של כוחות מיוחדים, קומנדו וצוותי הקרב האוגדתיים. מחבלי חמאס במנוסה, אנחנו פוגעים בהם ופוגעים בתשתיות שלהם בעל קרקע ובתת קרקע".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלירי טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה