חדשות בארץ

השבויה שחזרה: "אמרו לנו בשבי שכפר עזה איננו, שישראל נמחקה"

אחרי שחזרה משבי חמאס, אביבה סיגל מנסה להיאבק למען שחרורו של בעלה קית' ולשקם את החומוסיה הכשרה שפתחו בירושלים. "אני מוכנה לחזור לשם כדי לשמור על הבנות", אמרה

(צילום: Atia Mohammed/Flash90)(צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

במהלך המלחמה נקלעו עסקים רבים לקשיים. אחד מהם הוא חומוסיה כשרה מפורסמת בירושלים של בני משפחת סיגל, תושבי כפר עזה. אביבה, אם המשפחה, נחטפה במהלך הטבח בשמחת תורה לרצועת עזה ושוחררה לאחר 55 ימים. האב, קית', עדיין נמצא בשבי.

בראיון לחדשות 12 סיפרה אביבה על הימים הקשים שעברה בשבי ועל הניסיון להציל את העסק המשפחתי.

"אני כאן בשביל לדבר עבור מי שנשאר שם", מדגישה אביבה בראיון למנחם הורוביץ'. "לא ייתכן שהם עוד מעט 'סוגרים' שם ארבעה חודשים עם אנשים כל כך רעים. אעשה הכול כדי שכולם יחזרו, אני מוכנה לחזור לשם כדי לשמור על הבנות. להיות פה בידיעה שהם שם – זו מעמסה".

סיגל סיפרה על ההתעללות הפסיכולוגית שהעבירו אותה שוביה. הם סיפרו לה ששי בנה מת ושבמהלך המלחמה ישראל נמחקה ולא קיימת עוד. "זה מה שהבנתי מהם. שכפר עזה איננו. הם אמרו שמעזה אנחנו נצא לאירופה, שלעולם לא אראה שוב את שי והבנות והנכדים שלי. ואני האמנתי להם".

בן המשפחה, שי, ניצל במהלך המתקפה. הבת שיר סיפרה כי היא מתגעגעת לאביה: "אבא מאוד חסר כאן. רק חודשיים לפני ישבנו כאן ואכלנו חומוס, מאוד מוזר להיות כאן כשהוא לא כאן. הם שם בתת-תנאים, אימא שלי חזרה הביתה 10 ק"ג פחות ומיובשת. זה מאוד קשה להכניס משהו לפה כשאנחנו יודעים מה התנאים שם, שאבא שלי רעב". במהלך הראיון, אביבה החלה לדמוע וסיכמה: "בואו לתמוך במשפחות שיש להן עסקים קטנים. זה החיבוק שלנו".

במהלך דיון שהתקיים לאחרונה בכנסת אמרה סיגל בנושא החטופות: "בשבי הפכתי להיות אמא לבנות צעירות. המחבלים מביאים להן בגדים לא הולמים, בגדים של בובות. אני לא יכולה לתאר לעצמי איך הן חיות. אני לא יכולה להתמודד עם זה, זה קשה מדי. אנחנו עוד מעט סוגרים ארבעה חודשים. היינו שם 51 יום, לא היתה דקה שלא עברנו התעללות, והן עדיין שם".

"לא ישנתי הלילה", אמרה. "נזכרתי בעזה, ההבדל היה ששם נפלו כל הלילה פצצות וחשבתי אם זה נפל ממטוס או מהליקופטר, הלילה זה היה משאיות ואמבולנס. הלב שלי מתפוצץ, אני לא מצליחה לשאת את זה. אני לא מצליחה להבין איך הקבינט לא מבין. גם הבנים עוברים את מה שהבנות עוברות. הם גם בובה על חוט. משהו דחוף צריך להשתנות".

תגיות:חטופיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה