חדשות בארץ

נחשף: עובדי אונר"א שטבחו בישראלים - עובדים סוציאליים ומורים

לפי התיק שחושף את השמות והתפקידים של 12 עובדי אונר"א שממלאים תפקיד רשמי בחמאס וחלקם השתתף בטבח: מורה לערבית שהשתתף בטבח בבארי, עובד סוציאלי שחטף חייל ועוד

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

בימים האחרונים הודיעו מדינות רבות על השעיית הסיוע לאונר"א עקב השתתפות עובדיה בטבח בישראל. אמש נחשף ב"המהדורה המרכזית" חלק מהתיק המפליל שהעבירה ישראל למדינות המממנות את סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם. בין העובדים, מתברר, היו גם מורים ועובדים סוציאליים של אונר"א.

כזכור, לפי הדיווחים, ישראל העבירה מידע מודיעיני מפליל לגבי 12 עובדים שהשתתפו בטבח. המסמך חושף את הפנים של העובדים, וגם את שמותיהם, תפקידם באונר"א והחלק שלהם בטבח.

מתוך 12 עובדי אונר"א, יש גם שבעה מורים בבתי ספר של אונר"א, בהם מורים למתמטיקה ואנגלית, עובדי הוראה ועוד. אחד העובדים הוא פייצל עלי נעאמי, עובד סוציאלי בארגון ששימש כלוחם בגדוד נוציראת. הוא היה מעורב בחטיפת גופת חייל ותיאם את תנועת הטנדרים והעברת אמל"ח למקום. עובד נוסף בשם עלאא עבל אל-חמיד גודה הוא מורה לערבית ששימש כמ"פ בגדוד נוציראת. הוא לקח חלק פעיל בפשיטה על קיבוץ בארי.

על פי מידע שהתפרסם בניו יורק טיימס, המסמך הוצג לגורמים בארה"ב ביום שישי ובו שמותיהם ומשרותיהם של עובדי אונר"א וכן סעיפי ההאשמות נגדם. אחד מהם, כך פורסם, אף הביא איתו רקטות שאוחסנו בביתו.

ארצות הברית טרם בדקה את הטענות של ישראל אך שם דיווחו כי הן נראות אמינות. כזכור, מחלקת המדינה הודיעה על עצירת המימון לסוכנות אונר"א ובעקבותיה גם מדינות אחרות. שתי התורמות הגדולות ביותר, ארצות הברית וגרמניה, בראש הרשימה. אליהן הצטרפו בהמשך גם איטליה, בריטניה, קנדה, ואוסטרליה.

לאונר"א אין רזרבה פיננסית, כך שעצירת המימון תוביל לשיתוק מיידי של הארגון. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר כי ייתכן שההפחתה תבוצע כבר בפברואר. לדבריו, 9 מתוך 12 עובדים נאשמים במעורבות במעשי טרור וכולם פוטרו מהארגון.

תגיות:אונר"אחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה