חדשות בארץ

"כמו להיקבר בחיים": החטופה שחזרה על הימים בשבי חמאס

עמית סוסנה דיברה לראשונה מאז חזרה מהשבי, וסיפרה לתקשורת הזרה כי הוחזקה במנהרה חשוכה ולחה והתקשתה לנשום: "אף אדם לא צריך להיות נתון ליחס כל כך אכזרי וחסר רחמים. להיות בשבי חמאס פירושו לפחד לחייך כל דקה ורגע"

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

עמית סוסנה, ששוחררה משבי חמאס אחרי 55 ימים, לא התראיינה עד כה. כעת, בריאיון לתקשורת הזרה, היא סיפרה על המאבק במחבלים שחטפו אותה.

"הם לקחו אותי ברגל מהקיבוץ לגבול רצועת עזה", אמרה לכלי התקשורת. "החטיפה הייתה מאוד אלימה. המשכתי להתנגד עד שבסופו של דבר קשרו אותי בידיים וברגליים, וגררו אותי על הרצפה. לקח להם יותר משעה לקחת אותי לגבול. חטפתי מכות קשות. כל הפנים והגוף שלי היו חבולים ונפוחים".

על התנאים הקשים במנהרה בה הוחזקה, אמרה סוסנה: "הוחזקנו בתנאים כל כך לא אנושיים. אף אדם לא צריך להיות נתון ליחס כל כך אכזרי וחסר רחמים. להיות בשבי חמאס פירושו לפחד לחייך כל דקה ורגע. כשאתה בשבי חמאס הכול פשוט כל כך שביר. אתה כל הזמן על הקצה. דברים יכולים להשתבש בצורה קיצונית בכל שנייה. אסור לדבר, אסור לבכות, ואפילו לא לנחם אחד את השני כשהזמנים ממש גרועים".

הראיון עם הכתבים הזרים נערך על רקע הריסות ביתה של סוסנה בקיבוץ כפר עזה, משם נחטפה בשמחת תורה. בעבר נחשף כי היא נלקחה מארון ביתה, נגררה בידי שבעה מחבלים חמושים שהכו אותה, תוך כדי שהיא מנסה להיאבק בהם. הניסיון לא צלח והיא נלקחה לרצועה.

"הייתי תחת אימה רגשית ופיזית כל 55 הימים שהייתי בשבי, הרגשה שכל רגע יכול להיות האחרון שלי. כל שנייה הרגישה כמו נצח", אמרה סוסנה. היא הוסיפה כי קשה לה לדמיין איך החטופים שנותרו עדיין בשבי מרגישים אחרי 115 ימים: "אני מקווה שהם יצליחו לשמור על אמונתם בחיים ולהישאר חזקים. אבל אפילו הנשמות הקשוחות ביותר לא יכולות להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן".

עמית ציינה כי בעת שהותה בשבי היא הועברה ממקום למקום, תחת שמירה של מחבלים חמושים. לדבריה, היא קיבלה מעט מאוד אוכל והייתה תחת פיקוח גם כשהלכה לשירותים. בנוסף, היא תיארה כי המחבלים השתמשו באלימות פיזית ופסיכולוגית. היא סיפרה כי הוחזקה במנהרה חשוכה ולחה, עמוק בתוך האדמה. בנוסף, היא סבלה מקשיי נשימה. "להיות שם הרגיש כמו להיקבר בחיים", סיכמה.

תגיות:חמאסמנהרותחטופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה