חדשות בארץ

ערעור המחבלים נדחה: ירצו עונשי מאסר ממושכים

בית המשפט העליון דחה את ערעורם של שני מחבלים שדרסו לפני כחמש שנים שני בחורי ישיבה בירושלים. ירצו 11 ו-16 שנות מאסר

צילום: פלאש 90 (בעיגול: אברהם ארנד)צילום: פלאש 90 (בעיגול: אברהם ארנד)
אא

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את ערעורם של המחבלים מחמד חדור ונזיה עוויווי, אשר ביצעו פיגוע דריסה בירושלים בשנת 2019. בפיגוע נפצעו שני בחורי ישיבה חרדיים, אברהם ארנד ואליהו פוקס.

תחילה נחקר האירוע כתאונת דרכים, אולם לאחר מספר חודשים החקירה העלתה כי מדובר בפיגוע לאומני. לפני ארבעה חודשים גזר עליהם בית המשפט המחוזי בירושלים 11 ו-16 שנות מאסר. שופטי העליון דחו את ערעור המחבלים והותירו את עונשי המאסר על כנם.

המחבלים ביצעו את הפיגוע בסמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים. על פי כתב האישום, שני תלמידי הישיבה עמדו על המדרכה וחיכו שהרמזור האדום יתחלף, כאשר לפתע הגיח רכב ובו שני המחבלים, עלה על המדרכה ופגע בהם. לפי עדות אחד הפצועים, נסע הנהג לאחור וניסע לדרוס אותם שנית. משלא הצליח יצאו שני המחבלים מהרכב, היכו את הפצועים, בעטו בהם ולאחר מכן נמלטו מהמקום. הם נעצרו בתום סריקות.

למרות עדותם של הנפגעים ועדי ראייה נוספים, המשטרה חקרה את האירוע בתחילה כתאונה ולא כפיגוע והמחבלים נעצרו ושוחררו לביתם. רק לאחר מספר חודשים, ופנייה של ארגון חוננו שייצג את הנפגעים, השב"כ שותף לחקירה והאירוע הוכר כלאומני. המחבלים נעצרו עד תום ההליכים והואשמו בגין מעשה טרור של ניסיון רצח.

אחד הנפגעים, אברהם ארנד, תיאר אז את אשר התרחש: "יצאתי עם ידיד להליכה לילית בסמוך לביתי שבעיר העתיקה כשאני חולף גם במבואות שער יפו. ניצבנו לפני אחד הרמזורים כשאנו ממתינים שהאור יתחלף לירוק, בשעה שלמקום הגיע במהירות עצומה רכב שהיה נהוג בידי ערבי ופגע בנו בעוצמה".

לדבריו היה ברור שמדובר בפיגוע, "לא הייתי צריך להמתין להוכחה לכך, לאחר שצמד המחבלים לא הסתפקו בפגיעה הקשה בי ובידידי שהוטח למרחוק, ורגע לאחר שהם העיפו אותנו, כשהם חונים על המדרכה, הם פנו לאחור וניסו לפגוע בנו פעם נוספת. במשך שניות ארוכות שנדמו לנצח הם תקפו אותנו באגרופים ובבעיטות. אני מצדי ניסיתי לדחוף אותם ממני איכשהו, אבל ידי ורגלי לא נשמעו לי". בשלב מסוים, לאחר שנראה היה לצמד החברים כי הסוף קרב, המחבלים עלו פתאום לרכבם ונמלטו מהמקום. "זה היה נראה לנו החלטה שקיבלו במפתיע, אבל בהמשך סיפרו לנו אזרחים יהודיים שעברו במקום שהסיבה לכך הייתה שהם ראו אותם מתקרבים לעברם ולכן החליטו להימלט".

שמונה חודשים לאחר האירוע, בשעה שארנד השתקם הגיעה הפנייה ממשטרת ירושלים. "על הקו היה שוטר שאמר לי כי במשטרה הגיעו לכלל מסקנה שהאירוע שבו נפגעתי היה פיגוע טרור לכל דבר".

 

 

תגיות:גזר דין מחבליםפיגוע בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה