חדשות בארץ

כתבים בשירות החמאס והאו"ם: "העזתים ללא מזון, אוכלים דשא ושותים מים מזוהמים"

צוות כתבים זרים דיווח על "מצוקה הומניטרית" בעזה, עם דגש על צפון הרצועה. לדבריהם, אונר"א מדווח על מצוקת רעב וגל של מחלות. אלא שהדיווח התעלם מהכנסת הסיוע ההומניטרי שישראל מזרימה אל תוך הרצועה והחמאס בוזז

עיר אוהלים בדרום הרצועה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)עיר אוהלים בדרום הרצועה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

כתבים העובדים עם רשת CNN דיווחו היום (שלישי), כי המחסור במזון בעזה גורם למחלות וכי אזרחים בצפון הרצועה ניזונים מאכילת "דשא ושתיית מים מזוהמים". הדיווח מתעלם מהעובדה שישראל מזרימה לרצועה מידי יום מאות משאיות עם ציוד הומניטרי ומזון, וכן מההוכחות שסיפק צה"ל לכך שחמאס בוזז מהאזרחים את מרבית הסיוע.

הכתבים החתומים על הידיעה, פלסטינים תושבי הרצועה, מצטטים מספר נשים עזתיות שסיפרו כי "שינה היא הדבר היחידי שמצליח להשכיח מהילדים את הרעב. הם אוכלים לפעמים רק פעם אחת ביום. נמלטנו לרפיח בגלל תקיפת הצבא הישראלי את ביתנו בצפון הרצועה. אם אנחנו מצליחים לשתות מעט מים - הם בעיקר מזוהמים. הלחם שאנחנו מקבלים קשה, ובקושי ניתן לאכול אותו".

בדיווח מצוטטים גם פלסטינים שהציגו עצמם כ"עובדי האו"ם". הם סיפרו, במה שנראה כריאיון מבוים, כי "ישראל ממשיכה את המצור". מרטין גריפית, שהציג עצמו כראש כוח הסיוע של האו"ם בעזה ועובד עם אונר"א, הוסיף כי "ארבע מאות אלף תושבים בעזה מוגדרים על ידינו כאנשים בסיכון להיפגע או למות מרעב. ישראל הרסה את מערכת המזון בעזה ומשתמשת בזה כדי לפגוע בעם הפלסטיני. אנשים בצפון הרצועה אוכלים דשא והמים שם מזוהמים".

ישראל לא הגיבה רשמית על הידיעה אולם גורמים מדיניים ציינו כי לא ברור אם הדיווח "הוזמן" על ידי בעלי אינטרס, כולל אנשי אונר"א שעומדים היום במרכזה של שורת האשמות על הסיוע שלהם לחמאס: "עוד דיווח שיקרי. ייתכן והדיווח 'הוזמן' על רקע החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג, הניסיון להפעיל לחץ בינלאומי על ישראל או העובדה שמחר תיכנס לרצועה משלחת של האו"ם כדי לאמוד את הנזקים והמצב ההומניטרי. הפלסטינים ממשיכים לנסות לגייס דעת קהל אוהדת על ידי הפצת שקרים".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה