חדשות בארץ

יהונתן פולארד לתלמידי הישיבה: "יש לכם חשיבות גדולה במלחמה"

פולארד שוחח עם תלמידי ישיבה בחיפה ואמר: "השבי הוא בלתי נסבל, אבל רק ניצחון מוחץ על החמאס יביא לנו את השבויים הביתה"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יהונתן פולארד הגיע לישיבת ההסדר "אור וישועה" בחיפה, ושוחח עם תלמידי הישיבה על חשיבות תלמידי התורה בישראל. לפי הפרסום ב"ישראל היום", במהלך השיחה הוא דיבר על התקופה שעבר בשבי.

"הצבא מוכרח לעבור רפורמה ושינוי מהותי מבפנים. את השינוי יש לבצע בשתי דרכים: מלמעלה למטה, ומלמטה מעלה", הסביר פולארד. "יש לעשות שינוי בראש המערכת הצבאית על ידי החלפת הרמטכ"ל ושינוי פני המטכ"ל כולו כך שהרוח החדשה תשתנה ראשית בראש המערכת ותלך ותחלחל מטה אל אחרון החיילים גם כן. חשוב מכך הוא השינוי שצריך לבוא מלמטה, מהדרג הזוטר ההולך ותופס אט אט את עמדות המפתח במערכת. כך נכון לעשות כדי לשנות את צה"ל לצבא הנלחם על פי המסורת הערכים היהודיים, למען העם היהודי היושב בישראל".

"כאן נכנסת החשיבות של תלמידי התורה, בגלל שאתם אלו שתיצרו את הצבא היהודי, שתילחמו על קידוש השם", הוסיף פולארד. "כולם נלחמים כעת, החילונים, המסורתיים, הדתיים הסרוגים והחרדים זה לצד זה בצורה מופלאה, וזה מבורך. אבל אנחנו רוצים לדאוג לכך שהצבא יהיה מאוחד סביב המטרה להגן על המדינה היהודי והזהות היהודית של המדינה".

על החטופים המוחזקים על ידי מחבלי חמאס, אמר פולארד: "השבי הוא בלתי נסבל, אבל רק ניצחון מוחץ על החמאס יביא לנו את השבויים הביתה".

הרב ידידיה זייני, ראש בית המדרש, אמר: "בשיחה של פולארד למדנו כיצד מי שהיה רחוק מתורה ומצוות, כאשר מסר את כל חייו למען עם ישראל וארץ ישראל, מדגיש את חשיבותם של לומדי התורה לעם ישראל והשפעתם על העם. מסירותו למען עם ישראל היא שהובילה אותו להתחזק דווקא בין כותלי הכלא.

"כמי שהיה כלוא בעצמו, בתנאים לא פשוטים, ברור שלא ניתן לייחס לו זלזול בחטופים. דעתו והתנהלותו נובעות מדאגה אמיתית ועמוקה לכלל ישראל. שמענו כיצד אדם שהופקר על ידי מדינת ישראל לא הפנה עורף אליה, עלה לארץ בהזדמנות הראשונה שהייתה בידו, ומאז מקדיש לכך את חייו".

תגיות:מלחמהיהונתן פולארדתלמידי ישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה