חדשות בארץ

"דור 2023 לא נופל מדור 1973": המכתב האחרון של איליי לוי הי"ד לחבריו

רס"ן איליי לוי הי"ד כתב לחבריו לפני מותו: "האויב מרוסק, אנחנו רואים אותו בעיקר בורח, מפוחד, משאיר את כל הציוד שלו ונס על נפשו. השמחה האדירה שהייתה אחרי הטבח הוחלפה בזעקת שבר של האויב, הוא מצטער על היום שהוא נולד"

רס"ן איליי לוי הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רס"ן איליי לוי הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

רס"ן איליי לוי הי"ד, מפקד פלוגה בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים, נפל לפני שבוע בקרב ברצועת עזה כשהוא בן 24. מאז נפילתו, חבריו לא יכולים להפסיק לקרוא את המכתב האחרון ששלח להם, רגע לפני מותו, בקבוצת הווטסאפ.

"חברים יקרים, קצת עדכונים מהלחימה", כתב איליי. "עד עכשיו נלחמנו בשכונות היוקרה של העיר עזה ממש קרוב לחוף הים (שכונת רימאל). נלחמנו במתאר עירוני עם רבי קומות והערכות משמעותית של אויב. שכונת רימאל היא סמל. לשם השוואה, תארו לכם שיום אחד חיזבאללה כובש את העיר תל אביב עם 15,000 לוחמים 3 אוגדות ו-15 חטיבות, משתלט על הקריה ומשמיד כליל את מגדלי עזריאלי, אז משהו כזה".

"בתחילת המלחמה היה נדמה שלא סומכים יותר מידי על הכוחות הרגליים ומעדיפים לדהור קדימה עם הטנקים והרק"מים. אני והמפקדים שלצידי ידענו שזה לא נכון וחיכינו לרגע שניכנס ונתייצב למול המשימות המורכבות באמת וכך היה. הגדוד שלי הביא הישגים מבצעיים יוצאי דופן עד כה: 40 מחבלים הרוגים שספרנו בעיניים את הגופות, וזה לא כולל את עשרות המחבלים שהגדוד השמיד בתקיפות אוויריות וארטילריות (וזה לא כולל את ה-30 מכפר עזה)".

"כמות ההרס והחורבן שהבאנו על המרחב לא תובן למי שלא נוכח למחזה בעיניים", הוסיף בהמשך. "אין מבנה אחד שאפשר לחזור אליו, העיר נמחקה לגמרי. האויב מרוסק, אנחנו רואים אותו בעיקר בורח, מפוחד, משאיר את כל הציוד שלו ונס על נפשו. אנחנו הורגים אותו. השמחה האדירה שהייתה אחרי הטבח הוחלפה בזעקת שבר של האויב, הוא מצטער על היום שהוא נולד. אנחנו עם הפנים קדימה להמשיך להכות באויב עד שיימחק לגמרי.

"המלחמה תהיה ארוכה ויש לנו עוד עבודה רבה מאוד מאוד לפנינו. לא נחזור עד שאחרון החטופים יחזור הביתה גם אם נישאר פה שנתיים.

"זכיתי ואני גאה מאוד להוביל פלוגה בלחימה משמעותית כזאת. אין הרגשה טובה ומספקת יותר מלראות את התוצאות של העבודה הקשה בשגרה כאן בלחימה, אין הרגשה טובה יותר מלראות את רוח הלחימה האדירה של הלוחמים, אין הרגשה טובה יותר מלהילחם יום-יום עם המפקדים שלצידי, שהם ללא ספק הטובים שבטובים של עם ישראל, מ"פים שנפצעים וחוזרים להילחם, מפקדים שלא ראו את הנשים והילדים שלהם מהטבח.

"אנחנו נלחמים יום-יום מאהבת המולדת ולא משנאת האויב. כאב אדיר מלווה אותי על כל חטוף שעדיין בשבי, כל משפחה שאיבדה בן או בת, כל מחזה שנוכחתי לו. זה המניע שלנו, זה מה שדוחף אותנו להיות הטובים ביותר. זה עדכון אחד של הצלחות מבצעיות מתוך רבים אני מקווה שיבואו בהמשך. תדעו שיש על מי לסמוך, אני רואה את זה מכאן מעולה. דור הטיקטוק של 2023 לא נופל מדור 1973, כל מי שחשב ככה אוכל את הכובע. אוהב מאוד".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחללי צה"לחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה