חדשות בארץ

ההריונית שבעלה נחטף לעזה: "מה שלומי? חלום בלהות. כל יום מתפללת"

מיכל, אשתו של אלכס לובנוב שנחטף לעזה, פנתה לעם ישראל וביקשה: "אל תשאלו אותי מה שלומי. איך אתם הייתם מרגישים אם מחר בבוקר יתפוס אתכם מחבל, יגרור אתכם לג'נין או לעזה, והמדינה לא תבוא להציל אתכם?"

(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

מיכל לובנוב נמצאת בהיריון מתקדם כשבעלה אלכס, שנחטף במהלך הטבח בשמחת תורה, עדיין בשבי. השבוע פרסמה לובנוב סטורי בחשבון האינסטגרם שלה ובו בקשה מהעוקבים להפסיק לשאול אותה לשלומה.

"אני מבקשת, אל תשאלו אותי מה שלומי", כתבה לובנוב, "איך את? איך את מרגישה? השאלות האלה לא רלוונטיות. הדאגה הפשוטה לשלומי ושלומנו מובנת, אתם צריכים לשאול את עצמכם מה שלום אלכס, מה שלום 136 חטופים. שלומנו חלום בלהות שלא נגמר, ואף אחד לא יכול להבין את זה. מי שלא חווה את זה פיזית על בשרו - לא מבין".

"אז מה שלומי? אחרי 115 יום? כועסת, מאוכזבת, כואבת, מתמודדת עם טראומה, שלי, של המשפחות שלנו, כי אין לי ברירה", המשיכה. "קמה כל בוקר בתפילה שאולי היום זה היום, שאולי היום תחזור, שכולכם תחזרו לאדמה שלכם. האדמה הזאת לא יכולה להמשיך בלעדיכם. ואני מבקשת לשאול אתכם - איך אתם הייתם מרגישים אם מחר בבוקר יתפוס אותך מחבל, יגרור אותך לג'נין או לעזה, והמדינה לא תבוא להציל אותך? אתם חיים בשלום עם המחשבה הזאת? כי אני לא".

לאחרונה סיפרה לובנוב בת ה-28, תושבת אשקלון: "יש לנו ילד בן שנתיים, קוראים לו טום, ואנחנו מצפים לעוד ילד – אני בחודש השביעי להיריון. התחושות שלי קשות, אני מרגישה שאני חיה את 7 באוקטובר כל יום מחדש. אלה לילות בלי שינה, ואני אוכלת רק כדי לשרוד. אנחנו נורא מתגעגעים לאלכס. טום הקטן מחפש את אבא שלו כל הזמן, הוא לא מבין את הסיטואציה, אבל הוא מרגיש בחיסרון שלו, הוא אומר 'איפה אבא' כל הזמן ואני מסבירה לו שאבא אוהב אותו ושהכול יהיה בסדר ושהוא יראה את אבא שלו – וזה המעט שילד בן שנתיים יכול להבין".

מיכל חוששת שמצבו של בעלה אינו טוב, ואמרה לאתר N12: "לאלכס יש חיידק ברגל שהוא סובל ממנו, ואם הוא לא מקבל את התרופות אז הרגל שלו לא מתפקדת, ואני פוחדת שהמצב הבריאותי שלו הידרדר. גם לא קיבלנו אות חיים מאלכס מהחטופים שחזרו, אז זה מאוד מקשה עלינו, כי אנחנו לא יודעים מה מצבו. 

"אני חוששת מאוד, כי לצערי בכל פעם שעולות שיחות על עסקאות חטופים, תמיד יש קִטלוג ואף פעם הקטגוריה של אלכס לא עולה, ואני נורא חוששת שהוא יהיה האחרון שישוחרר. צריך להחזיר את כולם. התחושות קשות, אני מדחיקה כל הזמן את מה שהוא חווה שם, כי אני מפחדת ליפול לתחושות איומות בעצמי. אז אני כל הזמן רוצה לקוות שהוא בסדר, שהוא אוכל, שהוא שותה ושדואגים לו. אני מקווה שהוא לא לבד, שהוא ביחד עם מישהו ושהם יכולים לחזק זה את זה".

תגיות:חטופיםחרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה