חדשות בארץ

תושבים בעזה לחיילי צה"ל: "אל תצאו מכאן"

תושבים מחאן יונס, שעזבו את העיר המכותרת לדרום הרצועה ומערבה, יצאו נגד ראשי החמאס: "הם אוכלים בשר בטורקיה ובמנהרות, ואנחנו אוכלים כדור בראש". האיחוד האירופי הודיע כי הוא משהה את תמיכתו באונר"א

מתפנים מחאן יונס (צילום: Atia Mohammed/Flash90)מתפנים מחאן יונס (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

גוברת המחאה מצד תושבים ברצועה נגד ראשי החמאס. בתיעוד שהופץ היום (רביעי) ברשתות, נראים אזרחים עזתים פונים ללוחמי גבעתי ומבקשים מהם שלא לעזוב את רצועת עזה.

אחד התושבים, שביחד עם משפחתו נראה עוזב את חאן יונס לכיוון דרום הרצועה, מקום שצה"ל הגדיר כ"בטוח", פנה לחיילים ותיאר את המצב בעזה: "הנייה אוכל במסעדה בטורקיה, סינוואר אוכל בשר מתחת לאדמה, ואנחנו אוכלים כדורים בראש". בנוסף גינה התושב את אונר"א וקרא ללוחמי גבעתי, "אל תצאו מכאן, אנחנו לא קשורים לכל זה".

האיחוד האירופי נגד אונר"א

"מועצת אירופה", הרשות המבצעת של האיחוד האירופי, הודיעה הבוקר כי היא משעה את הסיוע הכספי לאונר''א. בכך מצטרף האיחוד ליותר מעשר מדינות שהודיעו על עצירת המימון הכספי לארגון הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים. זאת, לאחר שצה"ל העביר לאו"ם הוכחות לכך שאנשי הארגון שיתפו פעולה עם החמאס, וחלק מעובדי הארגון אף נטלו חלק בטבח בעוטף.

האיחוד מצטרף בכך לניו זילנד ולטביה שהודיעו אתמול על הקפאת הסיוע הכספי. בראשית השבוע עשו זאת גם ארה"ב, רומניה, אוסטריה, גרמניה, שוויץ, איטליה, בריטניה, הולנד, פינלנד, יפן, קנדה ואוסטרליה. לעומתן, ממשלת סקוטלנד הודיעה כי היא תמשיך להעביר מימון לאונר"א.

היום יגיע לביקור בישראל ובעזה ראש אונר"א, פיליפ לזריני. שר החוץ ישראל כץ הורה שלשום לעובדי משרד החוץ שלא להיפגש עם לזריני, ואמר: "עובדי אונר"א השתתפו במתקפת הטרור. על לזריני להסיק מסקנות ולהתפטר. סייעני טרור אינם רצויים כאן". אונר"א מצידה פרסמה הודעה לפיה היא לא תוכל להמשיך בפעילויות ההומניטריות שלה ברצועת עזה, החל מחודש מרץ, אם תימשך השהיית המימון.

משלחת שגרירים לאו"ם מבקרת בישראל

על רקע העוינות וההטיה באו"ם נגד ישראל, והגילויים על עובדי אונר"א, הגיעו היום לביקור בישראל שגרירים של מדינות לאו"ם, לראשונה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל. את המשלחת מוביל שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן. המשלחת תבקר ביישובי העוטף וגם בגבול הצפון.

השגרירים ייפגשו עם חטופים ששבו מעזה, עם משפחות החטופים ועם ניצולים. כמו כן יקבלו השגרירים סקירה מקיפה על פעילות הטרור של עובדי אונר"א. המשלחת תכלול את שגרירי בולגריה, צ'כיה, הונגריה, רומניה, אוקראינה, ליבריה ושגרירי שלוש מדינות שהן חברות במועצת הביטחון: סלובניה, מלטה וסיירה ליאון. השגרירים יפגשו בין היתר עם ראש הממשלה, עם נשיא המדינה, עם שר החוץ ועם שר הביטחון.

הסיור נפתח הבוקר במעבר כרם שלום, ולאחר מכן סיירו חברי המשלחת בקיבוץ רעים ובאתר הפסטיבל, שם פגשו ניצולים מהטבח. בהמשך יבקרו בכפר עזה. מחר יבקרו בגבול הצפון, יקבלו סקירה על התקפות חיזבאללה ועל הסיכון להידרדרות ביטחונית. השגרירים יבקרו גם בכיכר החטופים בתל אביב.

תגיות:עזהאונר"אמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה