חדשות בארץ

נצר התחתן ויצא לקרב, יובל הותיר חמישה ילדים: סיפורי הנופלים

שלושת הלוחמים שנפלו אתמול בקרבות ברצועה - יובל ניר, נצר שמחי וגבריאל שני - הובאו למנוחות. ביישובים עלי, מסד וכפר עציון מספידים. חנוך דאום, קרוב משפחה של שני: "איש יוצא דופן ממשפחה שורשית ומיוחדת"

אא

שלושה חללים, שלוש לוויות באותה שעה. בצהריים (רביעי) הובאו למנוחות שלושת לוחמי צה"ל שנפלו אתמול בקרבות ברצועת עזה.

בבית העלמין ביישוב מסד נטמן רס"ן (במיל׳) נצר שמחי, בן 30, קצין לוחם בגדוד 87 של חטיבת המחץ (14), אשר נפל בקרב סמוך לבית החולים שיפא בעיר עזה.

סרן (במיל׳) גבריאל שני, בן 28 מעלי שבשומרון, מפקד צוות בגדוד הסיור 6646 של עוצבת שועלי מרום (646); נטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

רס"ב (במיל׳) יובל ניר, בן 43 מכפר עציון שבגוש עציון, לוחם בגדוד הסיור 6646 של עוצבת שועלי מרום (646), הובא למנוחות בבית העלמין בכפר עציון.

הי"ד.

התחתן בקיץ ויצא לקרב

נצר שמחי, בוגר בית הספר החקלאי כדורי, התחתן לפני פחות מחמישה חודשים. השר לשעבר יועז הנדל, שנלחם לצידו בעזה, פרסם כמה שבועות לאחר תחילת המלחמה סרטון בו הוא נראה משוחח עם שמחי ומתבדח איתו: "הוא מבלה איתי במקום להיות בירח דבש", הנדל מסר לאשתו באותו סרטון, "תדעי לך שהוא בידיים טובות". נצר אמר באותו סרטון: "יש לי את הזכות לשרת כאן". הנדל כתב לאחר הבשורה על מותו: "איזה כאב לב. נצר שמחי נפל. הוא כל כך חדר לי ללב. נצר, לא סיימנו את השיחה".

חבריו סיפרו על הצעיר השקט, הצנוע, שידע להקשיב ולתת את העצות הכי נכונות. לוחם ששירת עימו ספד: "בכל פעם שפגשתי אותך, בין משימה לשיירה, תמיד בירכת לשלום, וכל הזמן אפשר היה לשמוע בקולך את האושר והשמחה. גם אם היית לחוץ לקראת משימה זה תמיד היה עם חיוך על הפנים. מאז שהכרתי אותך בגדוד היה ברור לי שאתה קורצת מהחומר הטוב ביותר, כזה שנועד להוביל. אני כותב את הדברים הללו והלב מתרסק, מסרב שוב ושוב להאמין. גן עדן הוא עכשיו מקום טוב יותר בזכותך. העולם שלנו פחות. אתה תחסר לי מאוד".

ניצן פלג, ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, הוסיף: "נצר גדל והתחנך ביישוב הקהילתי שבגליל התחתון, ספג את ערכי הציונות ואהבת הארץ ביישוב, בן לאילן ושחר, זוג אנשי חינוך ותיקים ומובילים בגליל, זה אובדן גדול לתושבי הגליל ולאנשי מסד".

גבריאל שני, קצין צנחנים מיקיר, היה קרוב משפחתו של העיתונאי חנוך דאום, שספד לו: "גבריאל היה נשוי לנכדתו של מוטי דאום, בן דוד של אבי. משפחה שורשית ומיוחדת. אנשים יוצאי דופן".

שני התגורר במקור ביקיר, אך בשנים האחרונות גר עם אשתו יובל ושני ילדיהם ביישוב עלי. יו"ר היישוב אריאל אלמליח אמר: "היום שוב מתהדק עוד יותר החיבור החזק והאמיץ הזה בין מדינת ישראל ליישוב עלי, עם נפילתו של הלוחם גבריאל שני. נפילתו היא אבדה קשה מנשוא".

בקרב בו נפל שני, בהיתקלות עם מחבלים, נהרג גם רס"ב יובל ניר אשר הותיר אחריו את הוריו עמוס ולצי, את אשתו איילה ואת חמשת ילדיהם - אלון, שחר, עופרי, יגל ורועי. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ספד לו: "יובל היה מטובי בנינו. הוא יצא בשמחת תורה למלחמת הקיום בעזה. יובל, נפלת כגיבור במלחמה הצודקת ביותר, בהגנה על העם והארץ".

אמיתי רויטמן, חברו של ניר מכפר עציון, סיפר על האובדן הכבד בריאיון לכאן רשת ב': "זה אובדן גדול. יובל היה אחד האנשים היחידים שאני מכיר שאין לו אויבים. השבוע אמר לי 'אני הולך לשם בשמחה, זאת שליחות'. היה קם בימי שבת ב-4:30 בבוקר כדי ללמוד תורה". גם חברו ישי רז ספד ואמר כי ניר היה "לוחם מקצועי ואיש משכמו ומעלה, ירא שמיים. אוהב את הקדוש ברוך הוא ואת עם ישראל בלי סוף וגבול".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה