חדשות בארץ

עזה ביום שאחרי המלחמה: ממשל צבאי זמני וקואליציה בינלאומית שתפקח

על פי ההצעה שהונחה לפתחם של שרי הקבינט, בשלב ראשון יוקם ממשל צבאי ישראלי שינהל את העברת הסיוע ההומניטרי וייקח אחריות על הטיפול באוכלוסייה האזרחית. בשלב שני, מדינות ערב ישתפו פעולה לניהול הרצועה ביחד עם גוף מטעם הפלסטינים

דרום עזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)דרום עזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

בישראל חושבים על היום שאחרי המלחמה בעזה, ונבחנת הצעה שהונחה על שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך מדווח היום (רביעי) העיתון מעריב.

על פי הדיווח, בשלב ראשון יוקם ממשל צבאי ישראלי מלא בעזה, שינהל את העברת הסיוע ההומניטרי וייקח אחריות על הטיפול באוכלוסייה האזרחית העזתית. בשלב שני תיכנס לתמונה קואליציה בינלאומית של מדינות ערב, שבה ישתתפו סעודיה, מצרים, מרוקו, איחוד האמירויות, בחריין ומדינות נוספות. קואליציה זו תנהל את הרצועה, יחד עם גורמים מהרשות הפלסטינית מקרב אלו שלא מתנגדים להסכמי שלום עם ישראל.

עוד צוין בדיווח כי "הגורמים הפלסטיניים שיכנסו לרצועה יהיו פקידים שאינם משויכים לחמאס, אך גם לא מזוהים ישירות עם אנשי אבו מאזן, הם יקבלו את האחריות מישראל על עזה וכך גם יתבטל הממשל הצבאי. ישראל תשמור לעצמה את הזכות לפעול ביטחונית בעזה, במתכונת שבה היא פועלת ביו"ש, בכל פעם שהצרכים המבצעיים לסכל טרור או התארגנויות לתשתיות טרור יתעוררו".

לאחר ביצוע שני השלבים, ובמידה שיצליחו, תיערך רפורמה גם בתפקוד הרשות הפלסטינית, בחומרי הלימוד של מערכת החינוך הפלסטינית ובטיפול בטרור. אם גם השלב הזה יצליח, ובתוך לוח זמנים שייקבע מראש, ככל הנראה בין שנתיים לארבע שנים, תסכים ישראל להכיר במדינה פלסטינית מפורזת בשטחי הרשות הפלסטינית.

התוכנית גובשה על ידי גורמים פרטיים בישראל והוצגה לגורמים אמריקנים רשמיים, שלוחצים להסדרה כוללת במזרח התיכון. הדיווח לא זכה לעת עתה לתגובה רשמית מלשכת ראש הממשלה.

יש לציין כי הקבינט החל לדון בבקשה האמריקנית להציג תוכנית ליום שאחרי המלחמה. עבודת מטה בנושא נעשית במקביל אצל מתאם הפעולות בשטחים, האלוף רסאן עליאן, בצה"ל ובשב"כ.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה