חדשות בארץ

השרה רגב בבית המשפט: "מצוות התפילין - אחת החשובות ביותר"

השרה מירי רגב הגיעה לבית המשפט כדי לדון בתביעת לשון הרע שהגיש נגדה ראש העיר תל אביב, רון חולדאי. במהלך הדיון התייחסה רגב להתבטאות שלה, שגרסה כי חולדאי אוסר להניח דוכני תפילין, ותקפה: "אם היית מניח תפילין, היית מבין שעל פי ההלכה תפילין לא יכולים להיות באוויר". מה ענתה השופטת?

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90
אא

השרה מירי רגב לא חלמה שבמסגרת תביעה שמנהל נגדה ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, בטענה ללשון הרע, הדיון יתגלגל לשיח על נושא כל כך חשוב. השניים הגיעו אתמול (רביעי) לבית המשפט לאחר שחולדאי הגיש ב-2020 תביעה נגד נגד שרת התחבורה, לאחר שזו טענה במהלך קמפיין הבחירות כי הוא מונע הנחת תפילין בעיר.

"הצטרפתי לשיח ציבורי שהזדעזע מהפרסום - רבנים, ראשי ערים, חילוניים, מסורתיים, הזעדזעו מההנחיה להסיר את הדוכנים", אמרה רגב. "לא לחינם ראשי ערים כתבו כנגד רון חולדאי על ההחלטה". כשעורך דינו של חולדאי ביקש כי עליה להודות שמעולם לא התקיים איסור כזה, ענתה: "אתה פעם הנחת תפילין? אם היית מניח תפילין, היית מבין שעל פי ההלכה תפילין לא יכולים להיות באוויר, כדי להניח תפילין צריך משטח. הדוכן עצמו הוא משטח להנחת התפילין. הגבלה על דוכן תפילין היא הגבלה על הנחת תפילין".

רגב הסתמכה על סעיף עזר, לפיו הקמה של דוכנים מצריכה את אישורו של ראש העירייה: "אנחנו נמצאים במדינה יהודית. המגבלה היחידה במרחב בתל אביב להתפלל היא על יהודים, כי מוסלמי יכול לבוא עם שטיח לכל מקום ולהתפלל. היהודי שרוצה לזכות אדם אחר במצוות הנחת התפילין וזקוק למשטח כדי לקיים את המצווה, אתה מונע את זה ממנו".

פרקליטו של חולדאי הציג סרטון בו אמרה רגב: "אתם יודעים שראש עיריית תל אביב הודיע שהוא לא יאשר הנחת תפילין ברחוב - פשוט הזוי. יש ישראלי, יהודי, דתי, חילוני שלא מתחבר לדבר הזה שנקרא תפילין? אין כזה דבר. ההורים שלנו, הסבים והסבתות שלנו. אין יהודי בעולם שלא התפלל במסתור, הניח תפילין. במקומות שבהם רדפו יהודים. אז פה במדינת ישראל בתל אביב לא יאפשרו לנו להניח תפילין? איפה נאמר ואיפה דבר כזה יכול להיות? פשוט בושה וחרפה. אין משהו יותר יהודי מלהניח תפילין". עורך הדין טען כי מדובר באמירה שקרית.

רגב הדגישה לסיום: "אישית, אין לי שום דבר נגד רון חולדאי. אני מאוד מעריכה את הדרך בה הוא עובד ומנהל את העיר. אני התייחסתי לסוגייה אחת. לא אמרתי שבכל רחבי תל אביב אי אפשר. אמרתי שבעיר אי אפשר להניח תפילין במרחב ציבורי. דיברתי על ההנחיה והסברתי את מהות התפילין. תפקידי כחברת כנסת להביע את עמדתי בצורה ברורה וללא חשש".

במהלך הדיון הציעה השופטת, כי תצא הודעה משותפת של שני הצדדים וראש העיר יוציא הודעת הבהרה לחוק העזר העירוני. "הוא בתקופת בחירות", אמרה. "ההבהרה תשרת גם אותו, ותלכו הביתה - לרגב יש חסינות, ואני מבזבזת את הזמן".

רגב אמרה בסיום הדיון: "מצוות התפילין היא אחת המצוות החשובות ביותר. יהודים לאורך כל הדורות מסרו את נפשם להניח תפילין, כולל בימים אלו, בהם אנו רואים את חיילי צה"ל הגיבורים שמניחים תפילין בלב הקרבות בעזה, לפני היציאה לקרב, פצועים בבית חולים ועוד. החלטתו של רון חולדאי להגביל את דוכני התפילין כמוה כהגבלת הנחת תפילין, כי הרי על מנת להניח תפילין, יש צורך במשטח בכדי לקיים את המצווה, הגבלה זו מפלה רק את הציבור היהודי מלהניח תפילין מרחב הציבורי כולו בעיר תל אביב. ניסיתי לעשות הכל על מנת להגיע לפשרה, זהו יום קשה, בו אנו קוברים שלושה חיילים, אך לצערי רון חולדאי סירב ואני מצרה על כך. אמשיך לפעול ללא לאות למען חיזוק הקשר של העם היהודי למסורת ישראל. אני מציעה למר חולדאי להסיר כל הגבלה להנחת תפילת במרחב הציבורי כולו בעיר תל אביב, ובכך לאפשר לכל יהודי לקיים את מצוות הנחת התפילין בכל מקום".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:מירי רגבתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה