חם ברשת

ישראלי שהתפטר מתפקידו בטיקטוק רמז מה הסיבה: "עם ישראל חי"

ברק הרשקוביץ הודיע בחשבון הטוויטר על עזיבת תפקידו ברשת החברתית ורמז כי הרקע הוא טענות שעלו על כך שהיא מקדמת תוכן אנטישמי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"התפטרתי מטיקטוק. אנחנו חיים בתקופה שבה עצם הקיום שלנו כיהודים וישראלים מותקף ובסכנה". כך כתב אתמול (שלישי) ברק הרשקוביץ, מי שעבד במטה הרשת והחליט לסיים את דרכו בחברה. הרשקוביץ הסביר בחשבון הטוויטר שלו: "בעידן כזה לא יציב, סדרי העדיפויות של אנשים מתחדדים. עם ישראל חי".

הרשקוביץ מונה לתפקיד Vertical Lead, במסגרתו היה אחראי על העבודה עם הממשלה והמגזר הציבורי על תכנים, קמפיינים ועוד. בציוץ ובתגובות נרמז כי הסיבה לעזיבה היא חוסר ההסכמה עם הקו שנוקטת הרשת לכאורה בכל הנוגע לישראל. כזכור, מאז תחילת המלחמה עולות טענות על כך שטיקטוק לא ממגרת מספיק תכנים אנטישמיים. לדוגמא: הרשת העלתה שידורים חיים מתוך הטבח הנורא בישראל בשמחת תורה, מה שנשאר עדיין ברשת. לעומת זאת, ישנה תחושה כי תוכן פרו-ישראלי לא תמיד מקבל ביטוי שווה.

דני בולר, שהתפרסם בטיקטוק כמורה למתמטיקה והייטקיסט, התגייס להסברה הישראלית והעלה סרטונים באנגלית בכל הפלטפורמות. בחודש דצמבר הודיע כי הוא עוזב זמנית את הרשת, לאחר שהחשיפה שלו ירדה דרמטית. הוא חזר מספר ימים אחר כך, אבל סימני השאלה סביב מידת החשיפה שהשתנתה החלו לעלות. ההערכה הייתה שהרשת החברתית צמצמה את החשיפה שלו בשל שימוש במסרים פרו ישראלים.

סקר שבוצע לאחרונה בקרב צעירים אמריקאים באמצעות חברת סקרים מצא כי נמצא קשר ישיר בין שימוש בטיקטוק לגילויי אנטישמיות. לפי הנתונים שהתקבלו בסקר, צפייה של יותר מ-30 דקות ביום מעלה בשיעור של 20% את הסיכוי שהמשתמש יגלה, בשלב כזה או אחר, עמדות אנטישמיות.

בחדשות 12 תהו אתמול האם הסיבה להתפטרות הרשקוביץ נעוצה בחשיפה שלו לכאורה לאותם מנגנונים בהם מתקבלות ההחלטות לגבי הפצה וצריכה של תוכן אנטי-ישראלי. לטענת חברת החדשות, גורמים המעורים בפרטים מכחישים שיש קשר בין הדברים. הרשקוביץ נשאל על ידי אחד המגיבים מדוע לא נשאר בחברה, הרי יכל להשפיע עליה מבפנים. "עשיתי כמיטב יכולתי כל עוד הייתי שם. יש בטיקטוק ישראל אנשים מופלאים שעושים כמיטב יכולתם", הוא ענה.

תגיות:טיקטוקברק הרשקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה