חדשות בארץ

כתב אישום: מחבל ניסה להצית תחנת משטרה ותכנן לשרוף מפעל רגיש באזור חיפה

ראזי שחאדה, תושב שפרעם כבן 20, מואשם בניסיון להצית תחנת משטרה ובתכנון לשרוף מפעל רגיש באזור מפרץ חיפה, מתוך הזדהות עם חמאס ועל רקע הלחימה ברצועת עזה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

 

תיעוד מניסיון ההצתה (קרדיט: דוברות המשטרה)

המשטרה והשב"כ התירו הבוקר (חמישי) לפרסום, כי תושב שפרעם ניסה להצית תחנת משטרה ותכנן לשרוף מפעל רגיש באזור מפרץ חיפה מתוך הזדהות עם חמאס.

ראזי שחאדה, צעיר כבן 20, נעצר לאחרונה במסגרת חקירה משותפת של השב"כ ומשטרת מחוז צפון, בחשד למעורבות בהשלכת בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרת שפרעם.

מחקירתו בשב"כ וביחידה המרכזית של המחוז הצפוני עלה, כי המחבל יידה בקבוק תבערה לעבר תחנת המשטרה בסוף דצמבר האחרון. בנוסף, מספר שבועות קודם לכן הוא תכנן להצית את האזור המסחרי בסביבת בתי הזיקוק בחיפה. בעקבות החקירה, ועל סמך הממצאים והמידע שהתקבלו במהלכה, הפרקליטות תגיש הבוקר לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד המחבל.

בחקירה נאספו ראיות המלמדות כי שחאדה החליט לבצע פעולות אלה לאור תמיכתו בחמאס ועל רקע הלחימה ברצועת עזה, אליה נחשף בערוצי חדשות שונים ובפרט ברשת אל-ג'זירה. ממצאי החקירה הצביעו על כך שהמחבל פעל לבדו, ללא תשתית ממוסדת או קשר לארגון הטרור ברצועת עזה, וללא מעורבות נוספים.

עוד עלה במסגרת החקירה בשב"כ ובמשטרה, כי הנאשם לקח בעבר חלק בהפרות סדר שהתקיימו במהלך אירועי "שומר החומות" בהר הבית ולמול כוחות המשטרה בשפרעם.

מהשב"כ והמשטרה נמסר, כי "מהחקירה עלתה תמונה מדאיגה לפיה הנאשם הושפע מתכנים המגלים הזדהות עם ארגוני טרור ובשל כך ביקש לקדם פעילות ביטחונית חמורה, אשר הסתיימה אך בנס ללא נפגעים. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות ביטחונית מסוכנת, וימשיכו לנקוט באמצעים העומדים לרשותם כדי לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים".

תגיות:שב"כמשטרת ישראלטרורכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה