חדשות כלכלה

החורף כבר כאן: במה עדיף לחמם את הבית, במזגן או ברדיאטור?

מזג האוויר בימים האחרונים השאיר ישראלים רבים בבתים. בזמן שרובנו משתמשים במכשירי חימום ביתיים, טבלה שמתמחרת את מחיר החימום לשעה יכולה לעשות לכם סדר בכל הנוגע לתעריפי החשמל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החורף כבר כאן, ובימים האחרונים הוא מגיע בשיא עוצמתו – רוב הימים גשומים והוא יישאר איתנו לפחות עד סוף השבוע. בעקבות כך, רבים תוהים כיצד לחמם את הבית ובעיקר את החדרים. האם עדיף לעשות זאת דרך הדלקת מזגן בכל חדר, דרך מזגן מרכזי או אפילו באמצעות רדיאטור קטן, שקט ולא מרעיש?

רגע לפני שאתם שולפים מהבוידם את תנור הספירלה או מפזר החום, ומתלבטים איך לחמם את הבית, נתוני חברת החשמל יכולים להכריע עבורכם את ההתלבטות.

בחברה מסבירים כי בניגוד לקיץ, כשיש לנו רק המזגן או המאוורר כאמצעים לוויסות טמפרטורה, בחורף יש יותר אפשרויות לחימום חשמלי. אז מה אתם צריכים לדעת בכל מה שקשור למחיר חימום הבית בחורף באמצעות אמצעי חימום חשמליים?

כמות האנרגיה שצורך המכשיר נקבעת לפי ההספק, שנמדד בוואט ובמשך זמן הפעלת המכשיר. כדי לחשב את העלות הכספית שכל מכשיר חימום צורך, צריך לקחת בחשבון שני משתנים עיקריים:

כמות האנרגיה שהוא צורך (קילו-וואט לשעה, או בקיצור: קוט"ש).

כשניגשים לבדוק את הדרך החשמלית האפקטיבית ביותר לחמם את הבית, הנתונים חד-משמעיים ומצביעים על מנצח ברור: הפעלת מזגן על חימום. לעומתו, הרדיאטורים, מפזרי החום ותנורי הספירלה "בזבזניים" יותר באנרגיה. מפזרי החום ותנורי הספירלה עלולים גם להיות מסוכנים יותר, ושימוש שאינו בטיחותי בהם עלול לגרום לשריפה.

אז כמה עולה לחמם את הבית בחורף?

מזגן מיני מרכזי (כ-3000 וואט) כ-1.7 ש"ח לשעה.
מזגן סלוני גדול (כ-1,500 וואט)  יעלה כ-0.8 ש"ח לשעה
מזגן חדר קטן (750 וואט) עלה כ-0.4 ש"ח לשעה
רדיאטור (2,500 וואט) יעלה כ-1.4 ש"ח לשעה
מפזר חום (2,000 וואט) יעלה כ-1.1 שקל לשעה.

תנור ספירלה (1,800 וואט) יעלה כ-1 שקל לשעה.

בחברת החשמל מדגישים כי על מנת לחמם את הבית בצורה החסכונית, היעילה והבטוחה ביותר, הקפידו על הדברים הבאים: נקו את הפילטרים של המזגן כדי לשפר את היעילות האנרגטית שלואת תריסי המזגן יש להפנות לכיוון החדר, ולכוון אותם כלפי מטה (אוויר חם עולה למעלה, אוויר קר יורד למטה).

תגיות:חורףחימוםמיזוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה