חדשות בארץ

כמה יעלה המזון שאנו צורכים? עליות המחירים נכנסות לתוקף

מחירי המזון והדלק מתייקרים החל מהיום, חלקם בעשרות אחוזים. ועדת הכלכלה בוחנת אפשרות לעצור את גל ההתייקרות. שר העבודה יואב בן צור: "מקומם שהחברות הגדולות מעלות מחירים בזמן מלחמה"

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

עליות המחירים נכנסת היום (חמישי) לתוקף. הדלק התייקר ב-16 אגורות וחברות מזון הודיעו על ייקור מוצריהן בין שישה ל-25 אחוזים.

מחיר הדלק משלים עלייה של 44 אגורות מתחילת השנה. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת, כולל מע"מ, יעמוד על 7.38 שקלים לליטר - או 6.31 שקלים באילת. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר.

בין החברות שהעלו מחירים: יוניליוור, שהעלתה את מחיר הגלידות וחטיפי השוקולד קליק בתשעה אחוזים, שסטוביץ' שהעלתה ב-25%, שטראוס העלתה ב-25%, ויסוצקי ב-10%, סידס ב-16%, יכין ב- 6%, בית השיטה ב-15%, סוגת ב-20%, ויליפוד ב-15%, ד"ר פישר ב-10%, סלטי שמיר ב-10%, אחווה ב-8%, טחינה בראכה ב-9%. יצרנית השימורים מוטולה, שמייצרת זיתים ומלפפונים חמוצים, תייקר את מוצריה ב-15% בממוצע. עלית ביותר מ-10%. החברות ציינו כי עליית המחירים מגיעה בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה.

בוועדת הכלכלה נשמעה ביקורת על עליות במחירי המזון במלחמה. היו"ר דוד ביטן הודיע כי ינסה לקדם הצעת חוק שתאפשר לקנוס מי שיעלה מחירים באופן לא מידתי בזמן המלחמה. בנוסף ביקש להרחיב את מספר המוצרים שתחת פיקוח מחירים.

שר העבודה יואב בן צור התייחס לעליית המחירים בריאיון ב"קול חי": "מקומם אותי שהחברות הגדולות מעלות מחירים בזמן מלחמה. זה ניצול ציני של הזדמנויות, בזמן שהמשק בטלטלה. זה מעשה שלא ייעשה ונצטרך לתת את הדעת על זה בממשלה. אני מבטיח, בזמן הקרוב נפרק מונופולים ונקדם ייבוא".

תגיות:ועדת הכלכלהיוקר מחייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה