חדשות בעולם

האיראנים אחראיים: נפגעי הטבח תובעים מהם פיצוי בסך מיליארד דולרים

66 נפגעים הגישו תביעה לבית המשפט הפדרלי בארה"ב, בדרישה שטהרן תשלם פיצויים על מעשי הרצח והפגיעות הפיזיות והנפשיות - בשל אחריותה המדינתית. התובעים: "איראן ראש הנחש, מימנה את הטרור"

אתר המסיבה ברעים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אתר המסיבה ברעים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

66 נפגעים מהטבח בעוטף הגישו תביעה לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, ארה"ב, בדרישה שטהרן תשלם פיצויים על מעשי הרצח והפגיעות הפיזיות והנפשיות - בשל אחריותה המדינתית. כך דווח היום (חמישי) ב-ynet.

מגישי התביעה הם נפגעים ישראלים-אמריקנים, או ישראלים שלהם קרוב משפחה אמריקני מדרגה ראשונה שנפצע, נחטף או נרצח בטבח בעוטף. הדרישה היא כי איראן תשלם להם פיצויים בגובה מיליארד דולרים. לטענת הנפגעים, איראן מימנה ואימנה את הזרוע הצבאית של חמאס שביצעה את מעשי הטבח, ולכן מחזיקה באחריות מדינתית על תוצאות המעשים.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין "קווין עמנואל אורקוהרט וסאליבן". עם עורכי הדין שהגישו את התביעה נמנים אנדרו שפירו, שהיה שגריר מטעם ממשל אובמה, ביל בורק, שעבד עם הנשיא בוש, ועו"ד יהודה גור, ישראלי שהתמחה בבית המשפט העליון אצל השופט עוזי פוגלמן.

נטליה בן צבי, אימו של שגיב ביילין בן צבי שנרצח במסיבה ברעים, סיפרה: "אני מבקשת צדק עבור בני שגיב. כמו מאות הנרצחים, מבחינתי איראן היא ראש הנחש ואחראית לא פחות מחמאס. אני מבקשת לעגן את שמו, זכרו וזכר הנרצחים בדפי ההיסטוריה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהטבח ברעיםתביעה בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה