חדשות בארץ

צה"ל קרא לתושבי העיר עזה לנוע דרומה, ניסיון לפעול בציר פילדלפי

דובר צה"ל בערבית פנה לתושבים שנותרו בעיר עזה וקרא להם לעזוב מיידית. ישראל ומצרים קרובות להבנות שיאפשרו פיקוח על הנעשה בציר, בו על פי החשד ינסו אנשי חמאס להבריח אמל"ח ואולי גם חטופים

מעבר רפיח בין עזה למצרים (צילום:Abed Rahim Khatib/Flash90) מעבר רפיח בין עזה למצרים (צילום:Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, פנה היום (חמישי) לתושבים המתגוררים ממערב לעיר עזה, בשכונות א-נסר, שייח' רדואן, מחנה שאטי, רימאל, א-סברה, שייח' עג'לין ותל אל-הווא, וקרא להם להתפנות מהאזור באופן מיידי.

"למען ביטחונכם, אנו קוראים לכם לפנות מיד את אזורכם ולעבור דרך רחוב אל-ראשיד לכיוון המקלטים הידועים בדיר אל-בלח", אמר אדרעי. ברשתות הפלסטיניות דווח על תנועה ערה של כוחות צה"ל באזור זה.

במקביל, ישראל ומצרים מנסות להגיע להבנה ולפתור את המחלוקת על פעולה עתידית של צה"ל במה שמכונה ציר פילדלפי, קו הגבול בין רפיח ודרום הרצועה לשטח מצרים. מזה מספר שבועות מנסה ישראל לפעול בציר זה והמצרים מתנגדים. בידי ישראל מידע על קיומן של מנהרות לאורך הציר, והחשש הוא שחמאס ממשיך להבריח דרכן אמצעי לחימה ממצרים לתוך עזה. כמו כן, ישנו חשש שהמנהרות ינוצלו לטובת הברחת חטופים לסיני, וכן לבריחה של בכירי חמאס משטח הרצועה.

בישראל מבינים שיתקשו בשלב הזה להכניס כוח צבאי לציר ולכן ישנו ניסיון להגיע להסכמה עם המצרים על פעילות שונה בציר. גורמים המעורים בפרטי המגעים אמרו לגלי צה"ל כי ישראל התחייבה בפני מצרים כי היא לא תפעל באזור רפיח, לפני שתאפשר לאוכלוסייה הרבה שנמצאת שם (כמיליון איש) להתפנות מהאזור, זאת כדי להפחית את הסיכון לזרימת גלי פליטים של פלסטינים מעזה לשטח מצרים. בנוסף, ישראל לא תכניס כוח פיזי לציר, ובתמורה המצרים יאפשרו לצה"ל לעקוב אחרי הנעשה בצו באמצעים טכנולוגים. הבנות אלה, אם יושגו, לא כוללות המנעות של צה"ל מפעולה רחבה נגד מחבלי החמאס הנמצאים בצד העזתי של רפיח.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלציר פילדלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה