חדשות בארץ

בנו של ראש מועצת לקיה נידון למאסר, לאחר שהורשע בתקיפת יהודים בזמן "שומר חומות"

ואל אלאסד נידון לשבע וחצי שנות מאסר, לאחר שיחד עם ארבעה מחבריו ניסו לבצע מעשי לינץ' בנהגים. השופט: "יש לתת משקל לשיקולי הרתעת היחיד וגם לשיקולי הרתעת הרבים הנדרשים בגזרה זו של עבירות"

הפרות סדר, ארכיון (צילום: Flash90)הפרות סדר, ארכיון (צילום: Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) את דינם של חמישה נאשמים במעשי לינץ' כנגד יהודים בזמן מבצע "שומר חומות". בין המורשעים ואל אלאסד, בנו של ראש מועצת לקיה. בית המשפט גזר עליו 7 שנות מעצר וחצי, והוא נקנס בסכום של 15 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, אלאסד וארבעה מחבריו השתתפו ב-10 במאי 2021 בהפרות סדר, חסמו צירי תחבורה וידוי אבנים לעבר כלי רכב בצומת לקיה ובכביש 6, בסמוך ליישוב. הוא נעצר כעבור כשלושה חודשים במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל, והואשם בניסיון לבצע לינץ' בשלושה נהגים יהודים שנסעו באותם כבישים.

יחד עימו נעצרו קוצאי אלאסד, חסן אלאסד, עומאר אלאסד, וקטין נוסף, כולם תושבי היישוב הבדואי לקיה. על קוצאי נגזרו 10 שנות מאסר ועל הקטין שלוש שנות מאסר. שלושת הנאשמים האחרים, בהם בנו של ראש מועצת לקיה, נידונו לשבע שנות מאסר וחצי.

בית המשפט ציין כי "ההמון מקים נקודת מחסום מאולתרת על האוטוסטרדה. בנקודת המחסום נערכת סלקציה: נהג שאיננו יהודי משוחרר לדרכו. לעומת זאת, אם התברר כי הנהג הוא יהודי, או שמא רק נחשד הוא ככזה, אזי ההמון צועק בהשתלהבות 'יהודי' ומנסה לבצע בו לינץ', או כמעט לינץ'. יש לתת משקל לשיקולי הרתעת היחיד וגם לשיקולי הרתעת הרבים הנדרשים בגזרה זו של עבירות".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:גזר דיןניסיון לינץ'שומר חומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה