חדשות בארץ

לוחמים סיכלו פיגוע בסמוך לקריית ארבע, מטוס קרב תקף בלבנון

מחבל נוטרל בירי כאשר ניסה לדרוס לוחמים שהיו בעמדת בידוק בין גבעת האבות לקריית ארבע. מספר חוליות מחבלים חוסלו בחאן יונס, ומטוס חיל האוויר תקף בדרום לבנון. גלנט לשגרירים זרים: "המלחמה תימשך"

חשיפת פיר מנהרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)חשיפת פיר מנהרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

כוח צה"ל נטרל היום (חמישי) בירי מחבל, אשר ניסה לדרוס לוחמים שהיו בפעילות יזומה בין גבעת האבות לקריית ארבע, סמוך לחברון. לא דווח על נפגעים בקרב הכוחות. מדובר צה"ל נמסר כי "הכוח הגיב בירי, המחבל נפגע, נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון".

בעזה נמשכת הלחימה במרחב חאן יונס, ודובר צה"ל סיכם היום את פעילות חטיבת 55 שיצאה להתרעננות. נמסר כי הכוחות השמידו כ-70 פירים, איתרו אמצעי לחימה רבים וחיסלו מספר רב של מחבלים. בשבועות האחרונים הלוחמים השמידו גם שני אתרי שיגור, בהם השתמשו מחבלי חמאס ושיגרו טילים אל עבר שטח מדינת ישראל.

בהתקפה נוספת, צוותי הצלפים של החטיבה זיהו מספר חוליות מחבלים והצליחו לחסלן. כמו כן, בהיתקלות נורה על הכוח RPG, הכוח השיב בירי לכיוון המבנה ממנו בוצע הירי. בהתקלות זו נהרג הלוחם גדעון אילני הי"ד. לוחמי החטיבה יצאו מדרום רצועת עזה והוחלפו בכוחות אחרים בגזרה.

בצפון, בעקבות שיגורים הבוקר משטח לבנון לעבר מרגליות, אילון וקריית שמונה, מטוס קרב של צה"ל תקף מבנה צבאי של חיזבאללה בטיר חרפא.

שר הביטחון לשגרירים באו"ם: "צה"ל ימשיך במלחמה עד להשגת המטרות"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום עם חברי משלחת שגרירים מהאו"ם. בפגישה, הוא סקר בפני השגרירים את התקדמות הלחימה ברצועת עזה והדגיש כי צה"ל ימשיך במלחמה עד להשגת המטרות, פירוק היכולות הצבאיות של החמאס, הורדתו מהשלטון בעזה והשבת החטופים.

גלנט התייחס גם לסוגיית אונר"א ואמר לשגרירים כי "אונר"א איבדה לגיטימציה להתקיים במתכונתה הנוכחית. כסף של מדינות העולם הושקע באמצעות אונר״א לחיזוק תשתיות טרור ותשלום למחבלים".

באשר ללחימה בצפון הדגיש שר הביטחון כי "חלון הזמנים לפעולה ישראלית שתבטיח את ביטחון תושביה ותשיב 80,000 אזרחים אל בתיהם, הולך ומתקצר. ישראל מעדיפה לעשות זאת בהסדר מדיני, אך מקדמת במקביל את המוכנות לאפשרות הצבאית".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה