חדשות בארץ

אחרי סוף שבוע חורפי: הגשם ייחלש. מתי תצא השמש?

לפי התחזית, החל מיום שלישי מזג האוויר יתחמם וצפויים מספר ימים ללא גשם. השירות המטאורולוגי מדווח: "מספר ימי הגשם עלה על הממוצע במידה ניכרת, אבל החודש האחרון היה חם מהרגיל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי סוף שבוע סוער, שכלל גשמים חזקים ברחבי הארץ, במהלך השבוע הגשמים ייפסקו ומזג האוויר החמים יחזור אלינו. היום (ראשון) צפוי גשם מקומי בצפון ובמרכז והוא ייחלש מחר. ביום שלישי הגשם כבר יהיה מאחורינו, ולקראת השבוע הבא נחזור לטמפרטורות הממוצעות לעונה. ההערכה היא שבימים רביעי וחמישי לא יירד גשם כלל ברוב אזורי הארץ ויהיה חם מהרגיל לעונה.

החזאים ציינו כי החודש האחרון היה גשום מהממוצע ונחשב לאחד מחודשי ינואר הגשומים ביותר ב-80 השנים האחרונות. יחד עם זאת, הוא היה מעט חם מהממוצע. השירות המטאורולוגי פרסם בסוף השבוע כי חודש ינואר אמנם היה קר אבל בימים שבהם לא היה גשם מידות החום היו גבוהות יחסית מהממוצע לעונה. בשקלול סופי, מדובר בתוצאה חריגה - חודש גשום וחם יחסית.

לגבי כמויות הגשם בחודש החולף, לפי השירות המטאורולוגי, הם הגיעו עד פי 1.5 עד פי 2 מהממוצע בצפון הארץ ובמרכזה. גשמי ינואר ירדו בשני פרקים ארוכים, אחד לקראת אמצע החודש שעבר והשני בחלקו האחרון של החודש, בתחילת השבוע שעבר.

החורף הזה חריג מעוד כמה סיבות. בחודש שעבר נרשם פרק גשום נוסף בתחילת החודש. כלומר, מספר ימי הגשם עלה על הממוצע במידה ניכרת, זאת בניגוד למספר הימים הגשומים בתחילת העונה. "שילוב זה של חודש חורפי שהוא גשום מאוד וגם חם מהממוצע הוא יוצא דופן ולא היה משהו דומה לזה בעבר", נמסר מהשירות.

עוד נמסר, כי ינואר היה גשום מהממוצע מהצפון ועד לקו שדרות-דרום הר חברון. בדרום הארץ כמויות הגשם היו קטנות מהממוצע. בגליל, בגולן, בעמקי הצפון ובמישור החוף ירדו בינואר 250 עד 350 מ"מ. בחלקים מהגליל העליון וצפון הגולן אף ירדה כמות של 400 מ"מ. מדובר כאמור בכמויות שהן פי 1.5 עד 2 מהממוצע לחודש הזה. גם במישור החוף הדרומי עד אזור אשקלון-שדרות, ינואר היה גשום מהממוצע בשיעור דומה. גם בהרי שומרון ויהודה היה גשום מהממוצע, אך במידה פחותה עם כמויות שהגיעו ל-120% עד 160% מהממוצע.

 

 

 

תגיות:תחזיתמזג אווירגשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה