מורן קורס

הטור הזה מוקדש לכל מי שאמרו לה שהיא צריכה להוריד ציפיות

"ניסו להסביר לה, כמה היא צריכה להוריד את הרף. צחקו עליה, ביזו אותה. 'בקצב הזה היא לא תתחתן'"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הטור הזה מוקדש לכל אותן בחורות שהשדכניות מספרות להן כמה הן צריכות להוריד ציפיות, ובגלל שהן עברו כך וכך, או נולדו למשפחות מסוימות, הן לא יכולות לקבל בדיוק את מה שהן רוצות. ואולי גם בשביל כל אישה ובחורה שחושבת שלא מגיע לה לקבל את מה שהיא רוצה, רק בגלל שהיא לא מספיק כשרונית, חכמה, מצליחה, נאה...

חברה טובה של מישהי שליוויתי התארסה. היא היתה מאושרת בשבילה כל כך, וסיפרה לי את סיפורה המדהים.

היא נולדה במשפחה קשת יום. אמה סובלת ממניה דיפרסיה, אביה נפל לחובות אדירים והתחיל לשתות, אחד האחים נפצע קשה בתאונת דרכים. הם מעל 8 ילדים בבית, והיא הבכורה. הרבה עול נופל על כתפיה. אמנם הדודה עוזרת, אבל עדיין, היא כבר שכחה מזמן מהי ילדות...

ולמרות כל מה שהיא עברה ועדיין עוברת, היא לא ויתרה, והתפללה לה' שישלח לה בדיוק את מה שהיא רוצה: תלמיד חכם, נאה, איש חסד, בעל מידות תרומיות, עשיר, מוצלח.

אבל השדכניות הציעו לה בדיוק את ההפך, וניסו לתרץ ולהסביר לה בהגיון, כמה היא צריכה להוריד את הרף שלה. בקצב הזה היא לא תתחתן לעולם, בטח לא עם בחיר לבה כפי שהיא מדמיינת אותו, צחקו עליה.

אבל היא? היא האמינה, ואמרה לכל מי שהיה מוכן לשמוע, שהאמונה שלה חזקה יותר מסיפור החיים שלה. בתוך תוכה האמינה שה' לא יאכזב אותה, זה יקרה. הוא יביא לה בדיוק את מה שהיא מבקשת.

חברתה לא האמינה, איך היא מחזיקה מעמד להאמין כל כך חזק במשהו ולא להרפות? גם היא ניסתה יום אחד להסביר לה, שהיא כבר גדולה. כל החברות התחתנו, ורק שתיהן נשארו. היא חייבת קצת להתאפס על עצמה, ולהיפגש יותר, בלי לסנן כל כך הרבה.

אבל היא חזרה על המשפט של עצמה כמו מנטרה: "האמונה שלי חזקה יותר מסיפור החיים שלי, ואני יודעת שה' לא יאכזב אותי".

ותאמינו או לא, אבל הלא יאמן קרה.

שתי החברות הללו התארסו באותו החודש. ואותה בחורה, היא קיבלה בחור כפי שהיא רצתה, בכל הפרטים! היא לא התגמשה או ויתרה על שום רצון חזק שלה. וכל זה בזכות מה? בזכות האמונה שלה.

ומעשה שהיה כך היה: שדכנית שניסתה לחפש שידוך לאותה בחורה, הבינה שיש כאן בחורה איכותית, שלא נותנת לחיים להכתיב לה איך לחיות אותם, אלא היא מניעה אותם למקום שהיא רוצה ובוחרת. ואז היא חשבה לעצמה: זה בדיוק מה שאני מחפשת לבן שלי. וכך השידוך המפתיע יצא לפועל. חמותה בחרה בה!

תראו מה זה כוח של החלטה.

כמה כוח יש לנו להחליט שאנו ממשיכות למרות כל הדעות של העולם, ולהמשיך לחשוב, לדבר ולעשות את מה שאנחנו חושבים שנכון עבורנו. כמובן לאחר שהתייעצנו עם דעת תורה וזה רצון ה', נלך על הבחירות שלנו עד הסוף, ולא ניתן לגחמות העולם להחליט עבורנו מה נכון עבורנו.

אל תתנו לאף אחד לייאש אתכן בקשר לרצונות ולשאיפות הטובות שלכן.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חתונהמורן קורס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה