הידברות לנוער

איך להפוך לגרסת העל של עצמכם? 4 החוקים שישנו את חייכם

"אני רוצה לשנות כמה דברים בחיי, אבל יש דברים שמעכבים אותי. איך אני יכול להתחיל להיות מי שאני באמת רוצה להיות?"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האירו את עצמכם. ישנו כלל שאומר 'התמקדות בטוב מביאה טוב נוסף'. מה שאתם מתמקדים בו גדל ומתעצם, ומביא עוד מאותו הדבר. התמקדו בחוזקות, בכישורים ובהצלחות שלכם. זה יפריח את ביטחונכם העצמי, יגדיל את הערכה העצמית שלכם, ויחדיר בכם אמונה עצמית ותחושת מסוגלות. תחושת המסוגלות העצמית תדחוף אתכם קדימה לכיבוש הישגים נוספים בחייכם, בכל תחום שחשוב לכם: נפשית, פיזית או רוחנית.

2. שאלו את עצמכם 'מה הכי חשוב לי?'. השאלה הזו תעזור לכם לנווט את עצמכם בהתאם לסדרי העדיפויות שלכם, ולקחת החלטות שתואמות להם.

3. להיות אתה. אם אתם בעלי ביטחון עצמי, זה סימן שיש לכם פוטנציאל אמיתי להגיע לדברים חדשים בחיים, להישגים חדשים, להתקדמות ולהתפתחות. אבל אם אתם מנהלים את חייכם על פי האישור של הסביבה, זה סימן שאתם לא נמצאים במקום של עצמאות ושליטה על חייכם. לחיות את חיינו על פי 'מה האחר יגיד?' הופכת אותנו להיות תלויים באחר, ותוקעת אותנו בגרסה מצומצמת של מי שהיינו יכולים להיות.

4. לעולם לא יגיע הרגע המושלם, התחילו עכשיו. לפעמים יש משהו חדש שאנחנו רוצים לשנות בחיינו, אבל אנחנו דוחים את זה במחשבה שיבוא בעתיד תזמון מתאים ונוח יותר לאותו שינוי, או שיגיע שלב שבו נרגיש בשלים ובוגרים יותר לשינוי. הסוד הוא, שלעולם אין רגע מושלם. המחשבה שבעתיד יגיע זמן מתאים יותר לעולם לא נעלמת. פשוט לכו על זה כאן ועכשיו. מה שיעזור לכם להתחיל את השינוי זאת הידיעה שכל שינוי שנרצה לעשות הוא בפועל – תהליך, משהו שקורה בהדרגתיות. התחילו עם צעד ראשון וקטן, ומשם תתקדמו בהדרגה ובמתינות. הנקודה היא שחייבים להתחיל, אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בעוד כמה שנים תקועים עדיין בהמתנה ל'רגע המתאים'.

תגיות:הידברות לנוערביטחון עצמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה