חדשות בארץ

"אני אימא חזקה": בגיל 81, ז'קלין קפצה מהחלון ונמלטה מהמחבלים

ז'קלין גליקסמן עשתה מעשה אמיץ. בעת הטבח בקיבוץ עין השלושה היא החליטה לברוח מהמחבלים וניצלה בנס. כעת היא מצהירה: "אני חוזרת לשם. זה הבית שלי ואין לי בית אחר"

(צילום אילוסטרציה: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

ז'קלין גליקסמן גרה לבדה בביתה בקיבוץ עין השלושה. היא התאלמנה בשנה שעברה, הרבה לפני הטבח בשמחת תורה, אז חוותה נס כשהצליחה לחמוק מהמחבלים.

גליקסמן גדלה במרוקו, התחנכה בפריז והגיעה לעוטף עם בעל ושלושה ילדים לפני 45 שנה. באותה שבת היא הסתגרה בממ"ד שבביתה כשמחבלים פרצו פנימה, אבל רגע לפני שתפסו אותה, היא החליטה לקפוץ מהחלון, נמלטה מהם כשהיא לבושה בפיג'מה ונעלי בית וכך חייה ניצלו.

בחדשות 12 היא שחזרה את הרגעים ההם וחזרה לביתה אחרי שלא הייתה בו מאז הטבח. היא סיפרה כי עמדה לשתות קפה בדיוק כשהמחבלים נכנסו פנימה וצעקו "אללה אכבר".

"בני התקשר אלי מארה"ב וקרא לי לרוץ לממ"ד ולכבות את האורות", שחזרה. "לפתע, הדלת נפתחה ומולי עמד מחבל עם נשק וסימן לי להיות בשקט". מתברר זהמחבל רק רצה לשדוד אותה ועזב כשלא הצליח למצוא כסף. "המחבלים פיזרו משהו מאחורי הממ"ד, אבל אלו לא היו סוכריות", אמרה. "זה היה משהו מסוכן - אז עליתי על השידה וקפצתי מהחלון".

רבים תהו כיצד האשה האמיצה בת ה-81 הצליחה לקפוץ מהחלון ולהימלט. "רצתי ותמיד בדקתי אם מישהו מסתכל עלי", סיפרה. "בשלב מסוים, ראיתי 'עמודי אש' באחד הבתים – שם הייתה גרה חברתי, ובדיעבד נודע לי שהיא הייתה בפנים".

למרות הקושי, היא המשיכה לרוץ קילומטר וחצי, בניסיון להגיע לכיתת הכוננות ששהתה ליד המזכירות. היא הבחינה ברבש"צ הקיבוץ מוטל על הרצפה לצד רכב הרוס והמשיכה לרוץ עד שמצאה מקום מחבוא אצל אחד מחברי הקיבוץ.

גם עכשיו, ז'קלין לבד. שלושת ילדיה, נכדיה וניניה לא גרים בארץ. "הם אמרו שעשיתי את הדבר הנכון", היא מסכמת. "הם יודעים שאני אמא חזקה, הנכדים קוראים לי גיבורה". על השאלה אם תחזור הביתה בעתיד למרות הטראומה אמרה: "אני חוזרת. זה הבית שלי ואין לי בית אחר".

תגיות:סיפורים אישייםניצוליםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה