חדשות בארץ

מקומם: הבעלים נלחמים במילואים, הבוס החליט לפטר את הנשים שלהם

נשות המילואימניקים צריכות לטפל בבית ובילדים לצד ניהול קריירה. כשהן מבקשות להוריד את מספר השעות, המנהלים מחליטים לפטר אותן בלי להסס. אחת מהן: "הייתי כל כך מופתעת, שלושה שבועות קודם קידמו אותי להיות מנהלת צוות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשות המילואימניקים נמצאות בימים לא קלים. מצד אחד, הבעלים נמצאים בעזה והן תחת חוסר ודאות. מצד שני, הן עסוקות בגידול הילדים והמשפחה. כל זה לא מפריע למעסיקים לשלוח להן הודעת פיטורים.

לפי דיווח בחדשות 12, אחת מהן היא מור קיש, ששימשה כמנהלת מחקר בחברת מחקר וסקרים גדולה. בתחילת המלחמה בעלה גויס למילואים והיא נותרה עם שני ילדיהם הקטנים, בני שלוש ושש, בבית. 

במהלך התקופה, הילדים התמודדו עם חרדות. מור, שנמצאת בתקופה קשה, ביקשה לרדת ל-50 אחוז משרה, ופוטרה. "הייתה תחושה שהקרקע נשמטה", סיפרה. "ברגע שבעלי גויס הפכתי להיות אימא במשרה מלאה, וכל שאר התפקידים שיש לי בחיים כתפקידים הפכו למשניים".

אביה קרואני שורץ עבדה כאדריכלית בחברת בנייה וגם היא פוטרה מעבודתה. זה קרה עשרה ימים בלבד לאחר שהחלה המלחמה, לאחר שנותרה בבית עם שלושת ילדיה הקטנים בני השנה, ארבע וחמש. בשל כך היא החליטה להתקשר למנהל שלה שאמר לה בתגובה: "זה לא עובד". אביה שיתפה: "הייתי כל כך מופתעת, כי שלושה שבועות קודם כבר קידמו אותי להיות מנהלת צוות, וכל כך היו מרוצים ממני לאורך כל התפקיד". כעת היא מנסה למצוא עבודה חדשה ושם היא נשאלת כל פעם מחדש האם בעלה במילואים. כשהיא משיבה בחיוב, אף אחד לא חוזר אליה.

בחודש שעבר אושרו באוצר ובמשרד הביטחון הטבות, אך נושא הפיטורים והוצאת נשים לחל"ת עדיין לא ברי פתרון. כעת, לפי הכתבה, פורום נשות המילואימניקים דורש להאריך את תקופת ההגנה מפני פיטורים מ-30 ל-90 יום למילואימניקים ול-60 יום לבנות הזוג.

"אי אפשר לצפות שנהיה חזקים בחזית בלי שנהיה חזקים בבית", הוסיפה אביה. "זו אחריות של הממשלה אבל גם שלנו, לדאוג שיחד ננצח. 'ביחד ננצח היא לא רק סיסמה או משהו שאתה תולה על האוטו - זה בפרקטיקה, זה בלדאוג לעובדים שלך, זה ביחד ננצח, באמת".

תגיות:עבודהפיטוריןמילואימניקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה