חדשות בארץ

חמאס ימסור תשובה הערב, חלק מהשרים מתנגדים לעיסקה

ראשי החמאס טרם השיבו למתווה שהציעו המתווכים, ונראה כי מחלקות פנימית בין ההנהגה ברצועה לבכירי ארגון הטרור היושבים בקטאר היא שמעכבת את התשובה. מספר שרים הביעו התנגדות ל"מתווה בחלקים"

מיצג למען החטופים (צילום: Miriam Alster/Flash90)מיצג למען החטופים (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

החמאס, הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית, המחזיקים בחטופים ישראלים, עתידים למסור הערב (ראשון) את תשובתם על ההצעה לעסקת חטופים שגובשה בפריז - כך דיווח ערוץ החדשות הסעודי "אל-חדת'". לא נמסר אימות לדיווח, שלא הופיע בכלי תקשורת אחרים. באותה שעה צפוי להתכנס גם קבינט המלחמה.

על פי המתווה המוצע, ישראל תכריז על הפוגה בת 35 ימים בתמורה לשחרורם של 35 חטופים, בהם נשים, חולים ופצועים. בשלב הבא, ארגוני הטרור ישחררו את החיילים בתמורה להפוגה נוספת, שייתכן ותימשך מספר שבועות. בכל שלב ישראל תשחרר אסירים, אולם מספרם טרם נקבע. החמאס יודיע על מספר האסירים אותם הוא מעוניין לקבל עבור כל חטוף. ההערכה היא כי תמורת כל חטוף ארגוני הטרור יבקשו לשחרר מהכלא הישראלי בין מאה ל-150 אסירים פלסטינים, בהם כאלה המוגדרים "בכירים". בשלב האחרון ישוחררו גופות.

הממשלה קיימה היום ישיבה במהלכה דנו השרים על המגעים לעסקת חטופים נוספת. השרים ניר ברקת, עמיחי שיקלי וגילה גמליאל הביעו התנגדות לתנאי ארגון הטרור. ברקת קרא "רק לעסקה שכוללת את כל החטופים", ושיקלי הדהד: "אסור להסכים למשהו חלקי". השרה גמליאל הוסיפה: "אין היגיון להסכים לתנאים שלהם, זה לא ייגמר אף פעם".

כזכור, חמאס הודיע בימים האחרונים כי הוא מעוניין בהפסקת הלחימה באופן מוחלט - נסיגת הצבא מחוץ לרצועה, שיקום הרצועה ושחרור אלפי אסירים שנמצאים בישראל.

ארה"ב מגבירה את הלחץ על ישראל

היום נודע כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, שב מדיונים עם בכירי האו"ם והממשל האמריקני. על פי דיווח ב-ynet, ממשל ביידן מעוניין בהגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה. כרגע, ישראל מאפשרת כניסתם של כ-250 משאיות מידי יום. האמריקנים ציינו כי כמאה משאיות נכנסות לדרום הרצועה ומיעוטן לצפונה. יותר ממחצית נותרות בידי חמאס. כחלק ממתווה שחרור החטופים, האמריקנים ציינו כי הם מעוניינים בהגדלת היקף המשאיות הנכנסות לעזה.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה