חדשות בארץ

חאן יונס: אותר משרד ממולכד אשר שימש את מוחמד סינוואר

לוחמי חטיבת גבעתי פשטו על המפקדה המרכזית של חטיבת חאן יונס, ממנה יצאה אל הפועל מתקפת שמחת תורה. גלנט בשיחה עם לוחמים: "כל תקיפה בעזה מקרבת אותנו לפירוק החמאס והשבת החטופים, כל תקיפה בלבנון מקדמת אותנו בשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון"

לוחמי גבעתי בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)לוחמי גבעתי בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

(וידאו: דובר צה"ל)

אחר שלוחמי חטיבת הצנחנים איתרו ביממה האחרונה את המטה המבצעי של החמאס בחאן יונס, לוחמי חטיבת גבעתי השתלטו היום (ראשון) על המפקדה המרכזית של חטיבת החמאס בעיר. במקום אותר משרד, שעל פי הממצאים בתוכו שימש את מוחמד סינוואר, אחיו של יחיא וממנהיגי חמאס.

דובר צה"ל ציין כי במסגרת הלחימה במערב חאן יונס, פשט צוות הקרב של חטיבת גבעתי על מוצב "אלקאדסיה", המשמש כמוצב המרכזי של חטיבת חאן יונס ומכיל מתחמים רבים. במוצב אותרו משרדו של של מוחמד סינוואר. עם הכניסה למוצב זיהו הכוחות כי המוצב מולכד על ידי מחבלי החמאס במטענים רבים, וביניהם מטענים שהוטמנו בתוך הקירות ונוטרלו על ידי כוחות ההנדסה.

בנוסף, מחבלים רבים שהתבצרו סמוך למוצב פתחו בירי לעבר הכוח. המחבלים חוסלו בירי צלפים, ירי פגזי טנקים ובסיוע חיל האוויר. בצה"ל הוסיפו כי מוצב "אלקאדסיה" שימש את חמאס לאימון המחבלים בהוצאה לפועל של המתקפה בשמחת תורה.

המוצב הכיל מתחמי אימונים משמעותיים בחלקם אותרו דגמים המדמים שערי כניסה של קיבוצים, בסיסים וכלי רכב משוריינים צה"ליים. עוד פשטו הלוחמים על חדר המלחמה המרכזי של חטיבת חאן יונס ועל משרדיהם של בכירי החטיבה. כמו כן, הכיל המוצב גם מחסני רקטות ופירים שהובילו לתוואי תת קרקע אשר שימשו את חמאס.

במרחב אותרה מחרטה לייצור אמצעי לחימה ולתשתיות תת קרקע, וכן אמצעי לחימה רבים מאד וביניהם טילים נגד טנקים, RPG, מקלעי מאג, מטעני צד, רימונים, מחסניות ועוד. מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה לירון בטיטו: "מוצב הדגל ומרכז האימונים ששימש את חטיבת חאן יונס, הושמד. בנוסף, החטיבה פועלת במערב חאן יונס בעוצמה רבה ומצליחה להוציא את המחבלים החוצה ממקומות המסתור שלהם כל יום".

גלנט בבסיס תל נוף: "חרטומי המטוסים מופנים צפונה"

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לבסיס תל נוף של חיל האוויר. השר קיים דיון עם מפקד הבסיס תת-אלוף אריאל דיין ומפקד טייסת 106 סגן אלוף מ׳, ושוחח עם צוותי האוויר והקרקע בטייסת התובלה 118.

גלנט אמר בתום הביקור: "אני רוצה להעביר מסר ברור - כל תקיפה של חיל האוויר ברצועת עזה, מקדמת אותנו גם להשגת המטרה וגם להבאתם של החטופים. הלחץ על חמאס עובד, הם במצב מאוד קשה ואנחנו מכים אותם. גם בצפון, המציאות דומה. ככל שנעמיק את ההישג המבצעי כך הסיכוי להגעה למצב שבו לא נאלץ להגיע למלחמה - גובר. אנחנו נמשיך ונעמיק את ההישג המבצעי. אנחנו נפעל בכל גזרה ונבוא חשבון עם כל מי שתקף אותנו, על מנת להבטיח את ביטחוננו ואת קיומנו".

"במילים פשוטות וברורות, עוד לא התחלנו להפעיל את כל היחידות ואת כל היכולות המיוחדות שלנו. יש לנו הרבה מאוד דברים שמוכנים. ההנחיה החד משמעית שהעברתי אל חיל האוויר היא להפנות את חרטומי המטוסים צפונה, ולהיות ערוכים לכל רעה שעלולה להתרחש. אנחנו ערוכים, מוכנים, שומרים על כוננות".

תגיות:עזהחטיבת גבעתימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה